Heb jij het idee dat een werknemer onder invloed is tijdens werktijd of vaak ziek is door alcohol of drugsgebruik? Een Alcohol-, Drugs- en Medicijnbeleid kan jou helpen om dit onderwerp bespreekbaar te maken.

Geen verplichting, wel een goed hulpmiddel

Het is niet wettelijk verplicht om met een ADM-beleid te werken. Maar het kan je wel helpen als je het onderwerp bespreekbaar wil maken. Zeker als je het vermoeden hebt dat een werknemer onder invloed is tijdens werktijd of vaak ziek is door alcohol of drugsgebruik.

Sjabloon ADM-beleid

Onlangs heeft MKB Nederland een sjabloon uitgebracht dat ook van toepassing is op de horeca. Dit is gemaakt in samenwerking met het Trimbos instituut. Dit kun je gebruiken om je eigen beleid vorm te geven: Alcohol-, drugs- en medicijnbeleid voor het mkb.

Hulp nodig?

Heb jij te maken met deze problematiek en moet je arbeidsrechtelijke maatregelen nemen, zoals bijvoorbeeld een officiële waarschuwing of ontslag? Neem dan contact op met KHN Advies. Zij denken graag met je mee en geven tips over de aanpak, ook als het gaat om het opbouwen van een dossier, het geven van waarschuwingen of de spelregels bij ziekte. KHN Advies bereik je op 0348-489 489.

ADM-beleid in het huishoudelijk reglement

Mocht je met een huishoudelijk reglement werken, dan kan je het ADM-beleid hier ook in op nemen. Wil je aan de slag met een huishoudelijk reglement, ga dan naar: Model Huishoudelijk reglement.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens