Dat de horeca een veilige omgeving is om uit te gaan straalt positief af op onze sector. We zien dan ook dat gasten het op prijs stellen dat we hun veiligheid serieus nemen, de triage-vragen stellen en de hygiëne op orde hebben. Het spreekt vóór ons dat we ook in deze tijd laten zien dat de horeca een veilige omgeving is om uit te gaan. We krijgen elke dag vanuit verschillende kanten veel vragen over welke regels er nou precies gelden in de horeca en waar gasten bij een bezoek rekening mee moeten houden. Wij begrijpen dat de samenleving letterlijk en figuurlijk meer ruimte zoekt. Daarnaast zijn wij, net als jullie, vanuit KHN ook heel kritisch op alle restricties.

Gezondheidscheck blijft belangrijk

Om een prettige en veilige omgeving te creëren voor de gast, is het wel belangrijk om te blijven vragen naar gezondheidsklachten en naar de gezamenlijke huishouding. We begrijpen dat dit soms lastig kan zijn en dat je hier ook qua personeelsbezetting rekening mee moet houden. KHN is niet te spreken over alle restricties die de horeca wordt opgelegd, daartegen blijven we strijden. Maar voor de gast is én blijft het belangrijk dat men ziet dat we als horeca hun veiligheid serieus nemen. De drempel om de horeca te bezoeken is voor sommige gasten wellicht nog wat hoog en we willen tenslotte dat mensen zich welkom voelen. Laten we als sector het belang van de volksgezondheid in acht nemen, zodat we onze gasten binnenkort hopelijk weer een écht warm welkom kunnen geven. KHN heeft communicatie-uitingen gemaakt voor jouw horecaonderneming ter ondersteuning bij het naleven van de regels van de rijksoverheid. Denk aan gezondheidschecklist, flyers met richtlijnen, posters, vloerstickers, etc. Een aantal posters en flyers download je via mijnkhn, maar je kunt ook items bestellen uit onze webshop.

10 horecageboden in coronatijd

Om gasten een beetje een indruk te geven van wat zij kunnen verwachten, delen we de 10 horecageboden in coronatijd. Deel deze ook vooral via jouw social mediakanalen en help mee de zorgen bij gasten weg te nemen en hen een zorgeloze horeca-ervaring te bieden.

Advies, tips & tools

Om jou te ondersteunen in deze periode na heropening hebben we op deze pagina de belangrijkste informatie voor je verzameld. Hier kun je het meest up-to-date protocol downloaden, communicatie items bestellen of je laten inspireren door best-practices van andere ondernemers. Ook vind je hier links naar het laatste nieuws en relevante voordeelpartners en leveranciers.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens