Onderzoek naar behoeften, wensen en drijfveren van werknemers in de horeca

KHN heeft Foodstep verzocht onderzoek te doen naar behoeften, wensen en drijfveren van werknemers in de horeca. Doelstelling was inzicht bieden om de markt aantrekkelijker te maken voor werknemers. Het onderzoek werd opgezet en uitgevoerd met behulp van een tiental groepsdiscussies (circa zes personen per groep). Groepen werden naar generatie en naar Amsterdam versus niet-Amsterdam (Arnhem en Rotterdam) ingedeeld. De discussies werden gevoerd aan de hand van een gespreksleidraad en vonden plaats tussen december 2018 en februari 2019.

Generaties

  • Generatie X geboren 1956 – 1970 2 groepen
  • Pragmaten geboren 1971 – 1985 2 groepen
  • Millennials geboren 1986 – 2000 4 groepen (2 met studenten, 2 met vaste medewerkers)
  • Generatie Z geboren 2001 e.v. 2 groepen
Meer informatie

Download

KHN heeft Foodstep verzocht onderzoek te doen naar behoeften, wensen en drijfveren van werknemers in de horeca. Doelstelling was inzicht bieden om de markt aantrekkelijker te maken voor werknemers.
Download