Over KHN

Koninklijke Horeca Nederland (KHN), opgericht in 1883, is hét hart van de horecabranche. Als oudste en grootste branchevereniging vertegenwoordigen we ruim 18.000 horecabedrijven en brengen we horecaondernemers al meer dan 135 jaar samen. Met ons sterke netwerk van horecaondernemers, leveranciers, beleidsmakers en onderwijsinstellingen zetten we ons in voor een bruisende toekomst voor de horeca.

Waar we voor staan
Wij vinden dat Nederland de beste gastvrijheid verdient; een brede, sterke en professionele horecabranche waarin kwaliteit en innovatie voorop staat. Het is onze missie om het ideale ondernemersklimaat te creëren voor onze leden.

We zien dat maatschappelijke en technologische ontwikkeling kansen bieden voor de horeca. Samen met 236 afdelingsbesturen maken we ons sterk voor een professionele en vooral toekomstbestendige horeca, in goede én minder goede tijden. Door het accent te leggen op ondernemerschap en kwaliteit, tillen we de horeca in Nederland naar een hoger niveau en stimuleren we de totale gastvrijheidseconomie.

Wat we doen
Met toewijding vertegenwoordigen we de belangen van horecaondernemers op elk niveau: lokaal, regionaal, nationaal en zelfs in Europa. Maar onze rol gaat verder dan alleen belangenbehartiging. We verlichten de complexiteit van de sector met deskundig advies, handige ledenvoordelen en waardevolle kennis, trends en inzichten. Lees hier meer.

We kennen het speelveld en staan klaar om ondernemers te ondersteunen bij elke uitdaging: van regelgeving, subsidiemogelijkheden en arbeidsvoorwaarden tot inspiratie en groei. Lees meer over onze missie, visie en beleidsthema’s in het KHN Beleidsplan 2024-2026.

Onze kernwaarden
KHN-medewerkers zijn trots om dagelijks voor de horeca in Nederland te mogen werken. Die trots komt voort uit onze kernwaarden, die bepalen hoe wij ons gedragen, intern en extern. KHN-medewerkers zetten zich in voor de beste gastvrijheid, verbinden de horeca met elkaar, zijn ondernemend en denken bij alles aan het resultaat voor de horeca.

Verenigingsdocumenten
KHN is een vereniging met een Landelijk Bestuur, Ledenraad en lokale bestuurders die opkomen voor de belangen van horecaondernemers in Nederland. Meer weten? Klik op de onderstaande documenten.

Word nu lid van KHN en profiteer direct!

Als KHN-lid profiteer je van een sterke lobby, ondersteuning, advies én veel financiële voordelen voor jouw horeca onderneming. Samen staan we sterker.

Word nu lid van KHN