Hotelclassificatie

Nederlandse hotels worden al sinds 1969 met sterren ingedeeld. Bij KHN zijn hotels aangesloten variërend van 1 tot en met 5 sterren. Met deze steraanduiding weten gasten welke voorzieningen en service zij in een hotel kunnen verwachten. De deelname van hotels aan het sterrensysteem is vanaf 1 januari 2015 vrijwillig. Sinds 1 januari 2015 heeft KHN de Nederlandse Hotel Classificatie (NHC) overgenomen en werkt in 2016 aan de invoering van de normen van de Europese Hotelclassificatie. De uitvoering wordt verzorgd door Hotelsterren.nl. Iedere logiesverstrekker die in aanmerking wil komen voor een sterrenclassificatie kan deze aanvragen bij Hotelsterren.nl, de uitvoerder van zowel de Nederlandse als de Europese Hotelclassificatie.

 

Nieuws

Laatste kans voor classificatie van uw hotel!

08-11-2016
-

Vanaf 1 januari 2017 geldt de classificatie volgens de Europese normen. Inmiddels hebben ruim 1100 hotels zich aangemeld voor deze Europese classificatie. Deze week informeert Hotelsterren.nl hoteliers die nog niet hebben gereageerd via een brief over de gevolgen. Hoteliers die zich niet hebben aangemeld, verliezen hun sterren en worden niet meer doorgegeven aan Online Travel Agents.

KHN reikt sterrenschild uit aan Hotel Okura Amsterdam voor eerste 5-sterren Superior hotel

13-01-2016
-

Okura behaalt de hoogst haalbare Europese classificatie

Nederlandse hotels behouden hotelsterren

14-10-2015
-

Aanduiding van sterren blijft faciliteiten weergeven van het hotel

Oproep: Deel uw mening in de klankbordgroep hotelclassificatie

03-03-2015
-

Praat mee over de toekomst van hotelclassificatie in Nederland

Nieuwe criteria hotelclassificatie Hotelstars Union

02-03-2015
-

Hotelstars Union heeft haar vijfsterrencategorie├źn opgepoetst

Meer informatie?

Er zijn geen nieuwsberichten gevonden.

Vraag & antwoord

Er zijn geen veelgestelde vragen gevonden.
Terug