Nu de huidige maatregelen worden verlengd, rollen de ingenieuze ideeën bij horecaondernemers van de band. Wordt het de uitgebreide lunch of toch een goed gevulde box waarmee de gast zelf aan de slag kan? Dit doen andere chef-koks en ondernemers. Ter inspiratie, want in deze tijden is afkijken zeker toegestaan.

1. Kerst met een kalkoen op tafel

Voeg quarantaine samen met een kalkoen en Qalkoen.nl is geboren. Horecaondernemers Ernst Hoogenboom en Dennis Rens bundelen de krachten met Peter Lute en Herman den Blijker en brengen kerst thuis op tafel. Met meerdere ondernemers samen bereik je een grotere klantenkring en spreid je het risico van groots voorraad inslaan. Extra mooi? Van elke verkochte Qalkoen gaat tien euro naar kinderziekenhuizen in Nederland. De Qalkoen wordt aan huis bezorgd en is iemand niet thuis? Dan is het oppassen geblazen dat de buren er niet met de Qalkoen vandoor gaan.

2. Jonnie en Thérèse in huis halen

Tijdens de komende quarantainekerst haalt De Librije het Atelier weer tevoorschijn. Gasten krijgen dus niet alleen het verrukkelijke eten van De Librije op tafel via de geleverde exclusieve maaltijdbox, maar ook advies en uitleg van Jonnie Boer via een livestream plús wijn en cocktails geselecteerd door Thérèse Boer. Naast het kerstmenu voor thuis gaat De Librije open voor de lunch én in-room-dining. Alles wordt uit de kast getrokken om gasten alsnog een fijne kerst te bezorgen.

3. De trend: braden op de barbecue

Winkels spelen handig in op de winterbarbecue, dus waarom zou je dat als horecaondernemer niet doen? Rondom de kachel op het winterterras en ondertussen grillen op gloeiende kolen. Een heel geschikte bezigheid voor bij de lunch en weer eens wat anders dan het standaard kerstmenu.

4. Restaurant wordt delicatessensupermarkt

Laat het maar aan de ondernemers achter Meneer Nieges over om met een creatief idee te komen. Net als vorig jaar koop je hier weer kerstbomen onder het genot van wat versnaperingen. En sinds deze week zijn ze officieel delicatessensupermarkt Marché à la Marée. De hardlopers van de kaart zijn in de supermarkt mee te nemen voor thuis.

5. Over een andere boeg door de bus

Toen de deur op slot ging besloot ondernemer Vivian den Hollander van Restaurant Viviamo haar energie te steken in de door haar zelfgemaakte limoncello. Met Limoncelloindebus.nl schuiven er inmiddels in binnen- en buitenland letterlijk glazen limoncello door de brievenbus. Ook met deze avondlockdown zet zij weer vol in op gevulde limoncelloglazen op tafel.

6. Van de avond naar de middag

Om naast de lunch ook de theeleuten en borrelaars te trekken, beroepen veel ondernemers zich op de afternoon tea. Bij het luxe Waldorf Astoria pakken ze kunstig uit met een high tea in kerstthema, maar ook The Duchess heeft een waanzinnige afternoon tea op de kaart. Een slimme oplossing om in ieder geval twee keer per middag de gasten een tafel te bieden. Lees ook De ‘dunch’ is trending en dit is wat het je oplevert.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens