Het Indonesische restaurant Loro Blonyo in Helmond draait op dit moment meer omzet dan voor de uitbraak van het coronavirus. Bezorgen is een permanente business geworden. Hun lijfspreuk: “What doesn’t kill us makes us stronger”. Laat je inspireren door het succesverhaal van Frans van Wessel en zijn familie.

Wij zijn Loro Blonyo, een klein Indonesisch restaurant in het centrum van Helmond. Ik, Frans van Wessel, mijn vrouw Tri Susilah en mijn broer Andy van Wessel zijn twee jaar geleden zonder horecaervaring dit restaurant begonnen en we hebben een goed lopende zaak. Het zit iedere dag vol. Ook kunnen gasten bij ons afhalen en verzorgen we samen met een partner catering.

Op 26 augustus is het precies twee jaar geleden dat wij ons restaurantje voor het eerst openden. Van die 24 maanden zijn er 5 maanden verstreken sinds de verplichte horeca corona-sluiting. Na mijn blog van mei 2020is er veel gebeurd.

Bezorgen populair

Om te beginnen, het gaat goed met de zaak. Onze omzet ligt ruim boven het niveau van wat we in het verleden, pre-corona, draaiden. Wat ons sterker gemaakt heeft is dat we van het bezorgen een permanente business gemaakt hebben. Voor het afhalen was dat voor ons al het geval, maar ook het bezorgen bleek erg populair.

Loromobiel

We hebben dit dan ook verder uitgewerkt. We hebben inmiddels een eigen bezorgauto aangeschaft, de Loromobiel. Verder hebben we wat updates (laten) uitvoeren op onze bestel-app. We accepteren nu maximaal 1 afhaalbestelling per 5 minuten en 1 bezorgbestelling per 15 minuten. Dat zijn maximaal 16 bestellingen per uur, dat kunnen we nog net aan. In het weekend moeten we regelmatig online bestellen dichtzetten omdat we het niet meer aankunnen.

Ook hebben we het terras uitgebreid. We hebben het aantal zitplaatsen verdubbeld naar 24 en we hebben het terras leuk aangekleed met grote palmbomen (gehuurd) en bananenbomen.

Alles in eigen beheer

Wat denk ik ook belangrijk is, is dat we alles in eigen beheer houden. Platforms als thuisbezorgd.nl, the Fork, social deal komen bij ons niet binnen. Ik ben een fel tegenstander van iedere leverancier/partner die een percentage van de omzet wil. Hetzelfde geldt voor cadeaubonnen en dergelijke via derden.

In balans

Ik was met de heropening van 1 juni wat zenuwachtig wat de impact zou zijn op het afhalen en bezorgen. Wat nu blijkt is dat de terrasomzet en de bezorgomzet elkaar in balans houden. Is het mooi weer, dan zit het terras vol en wordt daar de omzet gemaakt. Begint het te regenen dan stijgt de bezorgomzet navenant. Dit is met name belangrijk voor de voorspelbaarheid en we zijn dus minder of niet afhankelijk van het weer.

Vol gas

We zijn twee weken dicht geweest voor vakantie, we waren er echt aan toe. Inmiddels zijn we weer een week open en is het meteen weer vol gas.

Als ik alles omreken naar couverts dan bedienen we nu gemiddeld zo’n 110 couverts per dag. Niet slecht voor een zaak met 32 zitplaatsen en een team van zeven personen (keuken, bediening en bezorging). Toch?

Kortom, de uitspraak “What doesn’t kill us makes us stronger”, geldt zeker voor ons. We zien de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet en verwachten dit jaar sterk af te sluiten.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens