In een vandaag verzonden brief aan het college van B&W over de hoge nood van de meeste horecaondernemers, vraagt KHN Haarlemmermeer om een z.s.m. overleg met vertegenwoordigers van de gemeente, om te komen tot concrete toezeggingen van afstel van betalingen.

Deze nood is 100% hoger geworden nu de overheid heeft besloten de sluitingsmaatregel voor eet- en drinkgelenheden te verlengen tot en met minimaal 28 april, het vervolg daarna zal zeker geen boost worden, als er dan alweer geëxploiteerd kan worden. Toerisme en internationaal vliegverkeer zullen voor langere tijd nagenoeg stil liggen. KHN Haarlemmermeer roept de gemeente op nu dringend verregaande tegemoetkomingen te organiseren.

Voor de meeste horecaondernemers zijn de inkomsten volledig weggevallen. De door de landelijke overheid aangekondigde maatregelen zijn nog steeds financieel niet beschikbaar en compenseren daarnaast bij lange na niet de kosten die ondernemers hebben, je kunt hierbij denken aan abonnementen, verzekeringen, onderhoudscontracten etc. etc. Nagenoeg alle kosten lopen op dit moment gewoon door. De gemeente heeft tot op heden slechts wat standaard tegemoetkomingen vermeld op de website, maar het is nodig deze aan te vullen en vooral kosten kwijt te schelden in plaats van uit te stellen.

Om als horecabedrijf de kans te hebben om te overleven, is nu afstel van heffingen en belastingen nodig tot en met minimaal 2 maanden na de opening, mogelijk veel langer.

Bekijk hier de brief die verzonden is aan gemeente Haarlemmermeer.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens