Al enkele jaren werkt Rotterdam met een panel Deurbeleid om discriminatie van gasten te voorkomen en er goede aandacht voor te hebben als iemand zich gediscrimineerd voelt.

Als KHN geloven we erin dat deze aanpak beter werkt dan bijvoorbeeld met mystery shoppers die door de gemeente eerder in Amsterdam zijn ingezet.

Het Panel Deurbeleid heeft twee functies: het beoordelen van het deurbeleid van individuele horecaondernemers en het onderzoeken van klachten over vermeende discriminatie in de horeca.

Met mystery visitors creëer je een momentopname die vrijwel altijd leidt tot discussie en gedoe. Eerdere inzet van mystery visitors in Amsterdam was niet succesvol en ook daar streven we naar een panel deurbeleid. Voor meer info over deurbeleid verwijzen we naar het CCV en het voorbeeld van Rotterdam

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens