Als je kiest voor ‘schriftelijk informatie bieden' dan is gebruik van symbolen of pictogrammen op de menukaart een mogelijkheid om daar invulling aan te geven. Een andere mogelijkheid is het elektronisch of schriftelijk beschikbaar stellen van een lijst (matrix).

Zijn er richtlijnen voor symbolen of pictogrammen?
Er zijn geen vastgestelde symbolen of pictogrammen in de wet, ook niet op Europees niveau. Je kunt dus symbolen of pictogrammen gebruiken, maar er zal altijd een uitleg moeten zijn welke pictogram wat betekent en deze kunnen per bedrijf verschillen.

Als je kiest voor ‘mondeling informatie bieden' dan kunt je geen gebruik maken van symbolen of pictogrammen. Dat zou namelijk ‘schriftelijk informatie bieden' zijn. Pas hier dus op. Bij het mondeling bieden van informatie past geen vastlegging van informatie voor de gast op de menukaart, behalve de tekst ‘Heeft u een allergie? Meld het ons!'

Kijk voor meer informatie op www.khn.nl/allergenen.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens