Wat is het RI&E-instrument Qnect?

KHN biedt je de mogelijkheid om in dit systeem zelfstandig de branche-erkende RI&E voor jouw horecabedrijf op te stellen. Je brengt de arbeidsrisico's in kaart door de gehele vragenlijst te doorlopen en op basis van je antwoorden vormt het systeem een Plan van Aanpak. Vervolgens moet je aan de slag met de acties uit dit Plan van Aanpak om jouw bedrijfsrisico's te verminderen en/of weg te nemen binnen jouw horecabedrijf.

Hoe kom ik aan de inloggegevens voor Qnect?

Je kunt inloggegevens aanvragen via het aanvraagformulier op de KHN-website. Vervolgens ontvang je een e-mail met jouw persoonlijke inloggegevens waarmee je kan inloggen. Hiermee kun je inloggen op Zelfstandig RI&E opstellen- Qnect omgeving.

Ik ervaar een technisch probleem in het Qnect-systeem. Waar kan ik terecht met vragen?

Hiervoor kun je contact opnemen met KHN via 0348-489 489 of via info@khn.nl. We zijn van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar. Of raadpleeg, indien mogelijk, in de handleiding of de FAQ onder de button '?' boven in het scherm van Qnect zodra je bent ingelogd.

Ik wil graag meer weten over het inrichten van Qnect, waar kan ik hier informatie over vinden?

Qnect biedt hiervoor een E-learning module aan, deze vind je onder de het knopje met het '?' rechtsbovenin het scherm wanneer je bent ingelogd in Qnect. Hierin leer je meer over onder andere de verschillende autorisaties, over het inrichten van de organisatiestructuur en het koppelen van een gebruiker aan een eenheid.

Ik heb een inhoudelijke vraag over de RI&E. Waar kan ik die stellen?

Leden van KHN kunnen kosteloos contact op nemen met KHN Advies via 0348-489 489 of via info@khn.nl. Op onze kennispagina: Kennispagina RI&E vind je veel informatie over de RI&E.

Ik wil graag meer weten over de systeem opties voor het Plan van Aanpak, waar kan ik daar meer informatie over vinden?

Qnect biedt hiervoor een E-learning module aan, deze vind je onder de het knopje met het '?' rechtsbovenin het scherm wanneer je bent ingelogd in Qnect. Hierin leer je hoe je een Plan van Aanpak aanmaakt, hoe de filter-opties werken en hoe je een actie kunt openen, bewerken of kunt afronden.

Ik wil graag een rapportage van de ingevulde vragenlijst en/of het Plan van Aanpak downloaden, hoe doe ik dat?

Als een vragenlijst helemaal is ingevuld en er is aan het einde van het invullen geklikt op "Acties aanmaken" dan worden alle acties aangemaakt. Al deze acties samen is je plan van aanpak. Je kunt de rapportage aanmaken en downloaden door links op het scherm op 'Acties' te klikken en vervolgens op "Meer" te klikken. Kies daarna voor 'Rapportage acties'. Deze rapportage kun je downloaden.

Wanneer je een complete rapportage wil (dat kan met of zonder acties) kun je de ingevulde vragenlijst openen en rechtsboven op het icoontje voor 'Rapporten' klikken. Ook deze rapportage is vervolgens te downloaden.

Ik heb eerder een RIE opgesteld in OiRA (oude systeem) maar ben deze gegevens kwijt. Waar kan ik deze vinden?

Via deze link kun je inloggen bij OiRA met je inloggegevens. Als je bent ingelogd kan je jouw ingevulde antwoorden inzien en de Rapportage en/of het Plan van Aanpak downloaden.

Eerder heb ik in OiRA mijn RI&E opgesteld. Is deze versie nog bruikbaar?

Voorheen konden ondernemers OiRA gebruiken om hun RI&E op te stellen, maar vanaf juli 2025 is KHN overgestapt naar het AMS-systeem, wat eind oktober 2025 is gemigreerd naar Qnect.

  • Heb je onlangs je RI&E in OIRA opgesteld en zijn er geen grote veranderingen geweest binnen jouw bedrijf, zoals een verbouwing? Download dan in OIRA de rapportage zodat je deze kunt (her)gebruiken in Qnect.
  • Zijn je gegevens in OIRA al enige jaren oud en heb je dit niet recent bijgewerkt? Dan adviseren we je om een nieuwe RI&E te starten in Qnect.
  • Als je je RI&E in OIRA hebt ingevuld, deze up to date is èn je aan de slag bent met je Plan van Aanpak, dan kun je daar voorlopig mee uit de voeten.

Let wel op: In OiRA staat niet de actuele RI&E horeca 2025 vragenlijst. De actuele en erkende RI&E Horeca 2025 staat alleen in Qnect.

Tip:

Wanneer je inlogt in Qnect vind je boven in je scherm een '?' button. Via deze button kun je diverse E-learnings, een handleiding en een FAQ pagina raadplegen voor nog veel meer informatie over Qnect.

Heb je een vraag?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk advies? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens