Dit doen we o.a. door het organiseren van een 'Kijkje in de keuken'. Tijdens dit kijkje kunnen de Delftse politici op een informele en laagdrempelige manier een beter beeld krijgen van de Delftse horecasector.
Op woensdag 29 maart jl. vond de derde editie plaats. We brachten een bezoek aan De Schaapskooi, Hampshire hotel- Delft Centre en Het Konings Huys. Naast het bestuur van de KHN Delft waren z’n 10 gemeenteraadsleden aanwezig en bij het laatste bezoek kon ook de burgemeester aansluiten. Bij het Hampshire hotel kwam de nieuwe directeur van Delft Marketing, Michiel van der Schaaf, een korte presentatie geven over de plannen van de branche over het besteden van het kwartje van de toeristenbelasting.
Na afloop en de volgende dag kregen we enthousiaste reacties van de raadsleden en de burgemeester. Ze vonden deze bezoeken erg interessant en gaven aan soms verbaasd te zijn over bepaalde zaken en daardoor nu anders naar de situatie te kijken. Door deze kijkjes ontstaat er meer begrip voor de branche en welke zaken allemaal op een horeca bedrijf afkomen.
We kijken terug op een geslaagd “Kijkje in de keuken”. Wil je ook bijdragen aan een “Kijkje in de keuken” en jouw bedrijf presenteren aan de Delftse politici? Meld je dan bij het bestuur via delft@khn.nl, want ook voor 2024 zoeken we weer drie Delftse horeca bedrijven.