Alle gemeenten in Nederland hebben geld gekregen van het kabinet om te helpen bij de controle van het coronatoegangsbewijs (CTB) en identiteitsbewijzen. Heb jij extra kosten moeten maken? Maak dan gebruik van deze regeling.

Je kunt een dit bedrag met terugwerkende kracht vanaf 31 december 2021 aanvragen (deadline 11 januari 2022). Wanneer je er voor kiest om de bijdrage aan te vragen rekent de gemeente erop dat je jouw bezoekers controleert op het CTB.

Vanuit KHN Bernheze hebben wij de gemeente geadviseerd de aanvraag aan te passen en ‘smart’ te maken met minimale administratieve last of de verplichting op volledige inzage in loonkosten/functieschaal/privacy statement. Dit is meegenomen en verwerkt. Ook onze gemeente moet verantwoording afleggen na over de uitgekeerde gelden van de landelijke overheid! Het spreekt voor zich dat -indien jij voor de CTB een tablet of telefoon aangeschaft hebt- je een kopij van de factuur indient. En maak je loonkosten, dan ben je verplicht minimaal één document te overhandigen (met blurring van n.a.w. gegevens) waarop staat dat je deze kosten ook gemaakt hebt en het geld ook daadwerkelijk gestort is. Dit mag ook een factuur van het Payroll bedrijf aan jou zijn.

Hoe kun je een bijdrage aanvragen?

Wil ook jij aanspraak maken op de CTB gelden voor een bijdrage in de extra personeelskosten vanwege de CTB-controle? Lees voor meer informatie de brief van gemeente Bernheze.

Tip: zet de gegevens die nu al bij jou bekend zijn van de voor CTB gemaakte kosten in een document zodat je deze op 1 januari kunt knippen-plakken.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens