Gehoorschade is een actueel onderwerp en steeds meer mensen zijn zich bewust van de risico’s. Als branche waar muziek ten gehore wordt gebracht wordt er van de horeca verwacht actief bij te dragen aan de bewustwording bij onze gasten van risico’s.

Op 6 december heeft KHN het convenant preventie gehoorschade getekend. Ook vanuit de gemeente Amsterdam is recent een initiatiefvoorstel aangenomen met onder andere de volgende bepalingen:

  • Ga aan de hand van het nieuwe landelijke convenant preventie gehoorschade door harde muziek breed het gesprek aan met betrokken partijen in Amsterdam, inclusief de Amsterdamse horeca. Dit met als doel het landelijke convenant zo goed mogelijk uit te voeren op Amsterdams niveau;
  • Organiseer Pilot-events met lagere geluidsnormen, zoals onder andere door de Gezondheidsraad geadviseerd. Hierbij kan nadrukkelijk worden gedacht aan de pilot die de Belgische stad Leuven heeft georganiseerd.

Er moet nog veel gebeuren om verdere invulling te geven aan het convenant en het initiatiefvoorstel. KHN wordt hier nauw bij betrokkenen en zal dit doen in goede afstemming met de achterban.

Voor nu zien we dat steeds meer ondernemers zelf al de nodige maatregelen nemen. Enerzijds om hun verantwoordelijkheid te nemen, maar anderzijds omdat de gast ernaar vraagt.

Oordoppen met jouw eigen kleur en logo

KHN ondersteunt het gebruik van de I ❤️ My Ears campagne en vanuit KHN Amsterdam hebben we op initiatief van de voorzitter van het Overleg van Amsterdamse Clubs, Bas Louwers, een deal gemaakt met Alibaba voor oordoppen met een eigen kleur en logo die je voordelig kunt aanschaffen. Zie voor meer info deze link.

Let op! Niet zelf via deze link bestellen, want dan wordt een ander tarief berekend. Bas verkoopt ze al een tijdje in zijn zaak voor een relatief laag bedrag en daar wordt veel gebruik van gemaakt.

Deze oordoppen kun je via het collectief aanschaffen voor $ 0,085 per set in een doosje met zwart logo. Voor dit bedrag moet je minimaal 5000 stuks per bedrijf bestellen en kun je de kleur van de dop kiezen uit het assortiment, maar het logo op het doosje is één kleur en zwart.

De prijs per set is exclusief verzendkosten en inclusief belasting. Afhankelijk van de hoeveelheid worden de verzendkosten bepaald. KHN zal die kosten voorschieten en achteraf aan je factureren. De prijs voor de oordoppen zelf zal rechtstreeks door de leverancier gefactureerd worden en moeten vooraf worden betaald. We verwachten na bestelling de oordoppen begin februari bij je te kunnen hebben.

Interesse?

Vul dit formulier in - uiterlijk tot 28 januari aanstaande - en we zorgen dat het een en ander in gang wordt gezet.

Vragen

Voor vragen neem contact op met regiomanager Eveline Doornhegge via e.doornhegge@khn.nl / 06 51 49 07 09.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens