Namens de Meppel Event Desk brengen we graag onderstaande info bij jullie onder de aandacht.

Na twee moeilijke jaren, waarin geen of nauwelijks evenementen hebben kunnen plaatsvinden in verband met het coronavirus, proberen we toch voorzichtig positief te kijken naar het komende evenementenseizoen.

Als er weer evenementen georganiseerd kunnen gaan worden, is het eerste evenement Koningsdag op 27 april a.s.

Vanuit Meppel Event Desk (MED) hebben we gesproken over de mogelijkheden rondom Koningsdag met de gemeente. Met een aantal van jullie, als organiserende partijen tijdens Koningsdag, hebben we ook al even contact gehad.

Ondanks dat alles rondom evenementen nog onzeker is, heeft het Oranjecomité besloten om te starten met de voorbereidingen voor een fysieke Koningsdag, ervan uitgaande dat er eind april geen maatregelen meer zijn! MED helpt het Oranjecomité bij het coördineren van het een en ander.

De gemeente heeft vooraf een aantal richtlijnen opgesteld. Hieronder informeren we jullie over wat er per plein/locatie gevraagd wordt:

Ochtendprogramma tot 14.00/15.00 uur – Oranjecomité

Zoals altijd verzorgt het Oranjecomité het ochtendprogramma. In de bijlage vind je een blokkenschema in concept, met daarin aangegeven welke activiteiten, op welk moment plaats zullen gaan vinden en op welke locatie. Het comité vraagt hiervoor een evenementenvergunning aan.

Op dit moment onderzoekt het comité of het budgettair mogelijk is om podia te plaatsen op de verschillende pleinen, welke in de middag dan mogelijk ook door de horeca gebruikt kunnen worden. Hier komt het comité z.s.m. op terug.

Middagprogramma vanaf 14.00/15.00 uur – Horeca

Vanaf 14.00/15.00 uur kan de horeca de organisatie overnemen. Het middagprogramma eindigt zoals altijd weer rond 19.00 uur.

Per plein/locatie:

  • gaan we werken met één aanvraag evenementenvergunning, die jullie zelf indienen bij de gemeente. Dit betekent dus dat jullie als horecaondernemers op één plein met elkaar samenwerken m.b.t. de invulling van het middagprogramma. De gemeente wil de aanvragen minimaal 8 weken voor aanvang ontvangen, dat is dus uiterlijk woensdag 2 maart a.s.;
  • MED ondersteunt bij de aanvragen evenementenvergunning door het maken van professionele tekeningen. De input hiervoor (afmetingen) kan gestuurd worden naar info@meppeleventdesk.nl. Uiterlijk maandag 21 februari a.s. (liefst nog eerder) zodat MED nog tijd heeft om de tekeningen te maken en terug te sturen, zodat jullie deze bij de aanvragen kunnen voegen;
  • graag vooraf overleg met het Oranjecomité/MED over het plaatsen van eventuele tappunten in de openbare ruimte (dus buiten de reguliere terrassen), dit ook i.v.m. het ochtendprogramma;
  • iedere horecaondernemer vraagt zelf een ontheffing artikel 35 aan bij de gemeente. Ook hier geldt: minimaal 8 weken voorafgaand aan de Koningsdag;
  • graag een contactpersoon aanwijzen, die communiceert met het Oranjecomité, MED en de gemeente. Dit kan doorgegeven worden via info@meppeleventdesk.nl.

Overkoepelend:

  • maakt MED een veiligheidsplan;
  • regelt MED zaken als de inzet van EHBO en (indien nodig) beveiligers;
  • het Oranjecomité zorgt voor publiciteit rondom de programmering op Koningsdag.

Voor vragen kunnen jullie terecht bij het Oranjecomité – Harrie Veldman (h.veldman@meppel.nl) of bij Meppel Event Desk (info@meppeleventdesk.nl).

Succes met alle voorbereidingen en laten we hopen dat we eindelijk samen weer een mooie Koningsdag kunnen organiseren!

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens