KHN Amsterdam roept ondernemers op om hieraan mee te doen. Lees hieronder waarom.
Een bedrijveninvesteringszone (BIZ) is een afgebakend gebied waarbinnen ondernemers en/of vastgoedeigenaren samen investeren in het verbeteren van de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving en het bezoekersklimaat. Bijvoorbeeld door gezamenlijk tijd en geld te steken in het veiliger en aantrekkelijker maken van hun winkel- en/of horecagebied of bedrijventerrein. Iedereen draagt financieel bij waardoor de kosten per ondernemer en/of vastgoedeigenaar laag blijven. Ook is er voor een langere periode (maximaal vijf jaar) meer budget wat een positief effect heeft op de slagkracht en de continuïteit. Bovendien zijn collectieve investeringen meestal goedkoper en effectiever. Vaak leidt een BIZ tot meer betrokkenheid en samenwerking in het gebied. De activiteiten van een BIZ zijn aanvullend op die van de gemeente in het gebied. Er zijn op dit moment 68 BIZZen in Amsterdam actief.
Voor meer informatie zie ook de website van de gemeente Amsterdam
Als zeer waardevol. In vrijwel elk gebied waar een BIZ actief is zien we dat ondernemers veel meer invloed uitoefenen op de plannen van de gemeente, meer geld kunnen genereren om het gebied aantrekkelijker en schoner te maken en ondernemers nemen veel meer gezamenlijke verantwoordelijkheid. Ook zien we dat veel BIZZen investeren in verlichting, promotie van het gebied en speciale activiteiten.
Op dit moment vindt er een draagvlak meting plaats in de gebieden:
Er zijn meerdere gebieden die een BIZ overwegen. KHN roept ondernemers op om hieraan mee te doen.
Neem contact met op met de regiomanagers als je meer wilt weten over de mogelijkheden: Eveline Doornhegge, e.doornhegge@khn.nl / 06 51 49 07 09 of Simone van Laar, s.vanlaar@khn.nl / 06 22 80 68 92.