Nieuwe routekaart corona is “doodvonnis voor het merendeel van de horeca”. Dit is een van de uitspraken die afgelopen week veelvuldig in het nieuws voorbij kwam, maar hoe is het met de horecaondernemers in Horst aan de Maas?

Inmiddels zijn we al bijna een jaar verder in deze crisis en weet ook niemand wat ons nog te wachten staat in 2021. Uit persoonlijke gesprekken met collega ondernemers is te merken dat iedereen zijn eigen verhaal en vraagstukken hierin heeft. De verhalen lopen uiteen van ‘een goede omzet maar geen idee wat er nu precies overblijft onder aan de streep’ tot verhalen waarbij de overheidssteun slechts een doekje voor het bloeden is of zelfs geen aanspraak of niet op de hoogte zijn van diverse regelingen. Een handig hulpmiddel om de regelingen op bedrijfsniveau te checken is overigens deze website: https://www.coronacalculator.nl

Daarnaast blijven de problemen echter heel divers en daarom willen we, mede op verzoek van de gemeente Horst aan de Maas, inventariseren waar de grootste problemen zitten op dit moment maar om ook te kijken naar ondersteuning als de overheidssteun eindigt. De gemeente wil er met ons alles aan doen om de lokale economie zo gezond mogelijk te houden en ons er samen doorheen te loodsen. Hiervoor is er lokale steun mogelijk alleen daarvoor hebben we jullie hulp en informatie nodig en zijn we benieuwd naar ieders verhaal.

Onderstaande vragen kunnen daarbij dienen als leidraad, maar voel je vrij om je verhaal op jouw manier met ons te delen.

  • Hoe heb je het afgelopen jaar ervaren?
  • Waar loop je nu tegenaan?
  • Hoe zie je de toekomst?
  • Wie of wat heb je nodig om gezond(er) uit de crisis te komen?

Dit kan door bij voorkeur een mail te sturen naar horstaandemaas@khn.nl voor maandag 15 februari. Mocht je verhaal toch liever telefonisch doen, dan kan dat door contact op te nemen met onze regiomanager, Christel Nabuurs via 06-53369113.

Mocht je de voorkeur geven om het met een van de bestuursleden te delen, kan dat uiteraard ook. Belangrijkste is dat we jullie verhalen horen en kunnen bepalen waar behoefte aan is en dit met de gemeente kunnen bespreken.

Vanzelfsprekend zullen de verhalen vertrouwelijk worden behandeld. Hopelijk kunnen we d.m.v. het delen van ervaringen ook elkaar helpen en tips geven.

Hou vol en we horen graag van jullie.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens