In samenwerking met het Platform Veilig Ondernemen (PVO) is de mogelijkheid opgezet om een ‘live’ veiligheidsscan te laten uitvoeren in je hotel. De kosten hiervoor worden gesubsidieerd door het PVO. Als hotelier draag je alleen zelf de verblijfskosten (overnachting en F&B kosten restaurant/bar) van de mystery guest.

Waarom een veiligheidsscan?

De kans om de dupe te worden van criminele activiteiten in hotels is de afgelopen jaren en de laatste maanden nog verder gestegen. Hotels zijn gelet op het open karakter een gemakkelijk doelwit gebleken. Alertheid en specifieke maatregelen kunnen er voor zorgen dat je een minder aantrekkelijk doelwit bent of wordt.

Wat houdt de scan in?

Met de scan kun je testen hoe het met de veiligheid van je hotel is gesteld en wat de risico factoren zijn. De mystery guest gedraagt zich als een normale gast en ‘scant’ je bedrijf op meerdere facetten. Deze zal een nacht in je bedrijf verblijven en gedurende de aankomst dag, nacht en dag van vertrek (gedurende normale aankomst- en vertrektijden) observaties in je hotel verrichten. Zo zal er uitgebreid aandacht zijn voor inbraak/diefstal-, overvalgevoeligheid, illegale prostitutie en andere criminele activiteiten. Tevens zullen raakvlakken van veiligheid in het bedrijf beoordeeld worden zoals arbeidsomstandigheden, alertheid van het personeel en omgang met lastige gasten.

De scans zullen in het geheim uitgevoerd worden en zullen alleen bekend zijn bij de General Manager/Hotelmanager/eigenaar. Na afloop van de mystery visit ontvang je een rapport met bevindingen en bestaat de mogelijk om vervolgstappen af te spreken, je kunt hierbij denken aan een training voor het personeel om de bewustwording te vergroten. Vanwege privacy gevoeligheid zal zeer discreet met de opgedane informatie worden omgegaan.

Hoe kun je deelnemen?

Heb je interesse in de deelname aan een ‘live’ veiligheidsscan stuur dan een e-mail naar amsterdam@khn.nl. Onze partner, Secmar, die de veiligheidsscan uitvoert, zal dan contact opnemen om de mystery-visit af te stemmen. We starten in eerste instantie met een beperkt aantal scans. Het kan zijn dat we je even op een wachtlijst moeten plaatsen.

Vragen en nadere informatie

Voor vragen kun je terecht bij regiomanager Eveline Doornhegge: e.doornhegge@khn.nl / 06-51490709.

Relevante tools om de veiligheid in je bedrijf te optimaliseren

Nu al geïnteresseerd in extra informatie over veiligheid in je hotel? Hierbij een aantal links met relevante informatie voor ondernemers en medewerkers.

Alle trainingen kunnen ook in company aangeboden worden. Heb je hiervoor interesse stuur dan een e-mail naar: amsterdam@khn.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens