Het bestuur van Amsterdam UMC heeft, als blijk van dankbaarheid richting haar hardwerkende zorgpersoneel tijdens de coronacrisis, 19.000 medewerkers verrast met een waardebon van Help de Horeca te besteden in de Amsterdamse horeca. Een enorm mooie geste van de zorg naar de horeca!

Afgelopen weekend ontvingen de medewerkers een brief-met-code, goed voor een horecabon van het platform Helpdehoreca ter waarde van dertig euro. Die bon kunnen zij verzilveren in hun favoriete bar, café of restaurant in Amsterdam.

Dankbaarheid

Bestuurslid Frida van den Maagdenberg: “We hebben met z’n allen ongelofelijk hard gewerkt. In de directe zorg, in de ondersteuning, vanuit thuis. Het zijn heel zware tijden geweest, we hopen dat het ergste nu achter de rug is. Daar wilden we een blijk van dankbaarheid tegenover stellen. Liefst een geschenk waar we de stad Amsterdam in mee konden laten delen. Want onze mensen zijn de afgelopen maanden enorm gesteund, zowel door scholen, bedrijven en winkels in Amsterdam als door particulieren.”

Lichtheid

En wat doe je dan? Iets met de horeca, opperde een collega-bestuurslid. Horecabedrijven kwamen in het heetst van de coronacrisis met het ene na het ander mooie initiatief voor zorgverleners, terwijl de sector zelf zo’n zwarte klap heeft gekregen. ”Daar kwam nog iets bij”, zegt Van den Maagdenberg. “Midden in de coronacrisis hadden we een Teams-meeting met alle medische afdelingshoofden, waarop een IC-verpleegkundige van VUmc aan het woord kwam. Ze vertelde hoe zwaar ze het vond, zowel de zorg voor coronapatiënten als de lockdown. Wat ze vooral miste, vertelde ze, was ’s avonds gewoon in een mooie jurk eens lekker uit eten te kunnen gaan. Die lichtheid van het bestaan, waar de horeca voor zoveel mensen aan bijdraagt, wilden we graag symboliseren.”

#HelpdeHoreca

Zes weken geleden startte KHN met horecapartners het initiatief #HelpdeHoreca. Meer dan 45 partners heb

ben zich tot nu toe aangesloten en hulp kwam vanuit alle kanten om van dit initiatief een succes te maken en horecaondernemers te steunen tijdens de coronacrisis. Op het online platform www.helpdehoreca.nl kan men een waardebon bestellen voor een horecagelegenheid naar keuze.

Steuntje in de rug

De samenwerking tussen het UMC en Helpdehoreca is gefaciliteerd door KHN regio Amsterdam. Deze prachtige samenwerking wil KHN niet zomaar aan zich voorbij laten gaan en wil graag op haar beurt de zorg bedanken voor dit steuntje in de rug.

Horeca-ervaring als dank voor harde werk

Afgelopen maandag werd op beide locaties van het Amsterdam UMC, met een grote knipoog, een ‘horeca-beleving’ nagebootst. Middels een decor setting van een mooi gedekte tafel van hotel Sofitel Legend The Grand Amsterdam, werd een echte restaurant-ervaring neergezet waarbij alle medewerkers van het ziekenhuis een non-alcoholische drankje werd aangeboden tijdens de wisseling van diensten. Op deze manier wil de horeca het ziekenhuispersoneel bedanken voor het harde werk en hen (weer) van harte welkom heten in de eet- en drinkgelegenheden die vorige week hun deuren weer geopend hebben.

De horeca-ervaring werd aangeboden door een groep horecaondernemers uit Amsterdam:
Instock, Paradiso, Bar Blend, Sofitel Legend The Grand Amsterdam, Duke of Tokyo, Hotel Jakarta, Jantjes verjaardag, Bitterzoet, Hannekes Boom.

Lees ook het artikel op amc.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens