Tijdens het netwerkevent van amsterdam&partners zijn de hoofdconclusies uit het recent verschenen rapport ‘Amsterdam als meetingbestemming’ gepresenteerd.
In dit rapport vindt u de data die inzicht geven in de metropool als zakelijke bestemming voor meetings. De rapportage geeft allereerst inzage in het aantal hotelovernachtingen in 2018 en de veranderingen ten opzichte van voorgaande jaren. Ook het aantal en de duur van zakelijke meetings in 2018 en de trends worden besproken. Deze cijfers zijn belangrijke indicatoren om de aantrekkingskracht van Metropool Amsterdam als zakelijke bestemming in kaart te brengen. Zodat stakeholders kunnen anticiperen op de ontwikkelingen in de sector.
Zakelijke bijeenkomsten en congressen zijn belangrijk voor Metropool Amsterdam. Door structureel aan onze reputatie te werken, trekken we congressen en meetings aan die toegevoegde waarde hebben voor de stad en regio. Niet alleen in economisch opzicht, maar vooral ook vanwege de uitwisseling van kennis. Zo creëren wij een actief platform om kennisinstellingen, start-ups en bedrijven te koppelen aan congressen en daarmee aan de vraagstukken van de toekomst. Daarnaast verbinden wij congressen aan partners in de metropool en verwelkomen wij hun gasten.
Conclusies in een notendop
Dus hoewel het aantal meetings afnam in 2018, steeg het aantal zakelijke bezoekers en de duur van de meetings wat een positief effect heeft op Amsterdam als bestemming voor meetings.
Het rapport is online te raadplegen.
Bron: amsterdam&partners