Op dinsdag 15 mei is Dennis Kaatman van Studentencafé het Vliegende Paard in Zwolle gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel. Dennis Kaatman stond met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Rien Mol van Landgoed Het Rheins in Enter en Lars van Galen en Richard van den Hoeven van De Gusteau Hospitality Groep in Hengelo.
De jury vond Dennis Kaatman de beste en hij mag zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel noemen.
Juryvoorzitter Martin Kruithof van De Lindenhof uit Giethoorn roemt Dennis Kaatman van Studentencafé het Vliegende Paard: "Dennis heeft een uniek concept neergezet. Hij noemt zijn onderneming ook wel de grootste studentenkamer van Zwolle. En dat is ook zo. Het deed ons als jury denken aan onze eigen studententijd, een mooie tijd van ons leven. Wat een creativiteit en ondernemerszin laat deze ondernemer zien! In de uren dat de studenten zijn café nog niet compleet bezetten, zorgt Dennis dat ook andere activiteiten in zijn café kunnen plaatsvinden. Welke ondernemer bedenkt er om een escaperoom te realiseren in de kelder van zijn bedrijf? Dennis staat midden in z’n bedrijf, doet zijn werk op een flamboyante, originele manier en is enorm bevlogen. De titel Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel past dan ook echt bij hem."test pdf link
De jury was ook enthousiast over de twee andere genomineerde horecaondernemers die in de race zaten voor de titel Meest Markante Horecaondernemer in de regio Overijssel:
De jury bestond uit: Martin Kruithof, eigenaar van de Lindenhof in Giethoorn en de huidige provincie winnaar van de vorige editie van de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer. Nelleke Alleman-Dijkhuizen, eigenaar van De Agnietenberg in Zwolle en Bert-Jan Hoekjen, eigenaar van Bistro de Oale Ste in Nijverdal.
Zij bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de drie finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, werd Dennis Kaatman gekozen tot winnaar. Bij de beoordeling was één van de belangrijkste criteria of een ondernemer een vernieuwend, origineel en succesvol concept heeft neergezet.
KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.
Kijk meer informatie op meestmarkant.nl.