Juist in de horeca is toegankelijkheid meer dan het weghalen van drempels.

Of een gast nu een verstandelijke beperking heeft, een kinderwagen of rollator bij zich heeft, minder goed ziet of in een rolstoel zit, in de horeca zijn mensen op zoek naar gezelligheid en gastvrijheid. Dat geldt voor iedereen.

Voor een grote groep mensen met een beperking is het niet mogelijk om bijvoorbeeld naar een café, hotel, snackbar of restaurant te gaan als deze niet toegankelijk is. Door deze groep en hun familie en vrienden beter te bedienen, worden zij geholpen maar ook de horecaondernemers zelf: hun doelgroep breidt zich behoorlijk uit en het bedrijfsimago verbetert. Sociaal ondernemen verhoogt de omzet en gunfactor van gasten!

Waarom een plenkske bij jouw bedrijf?

In het kort: Winst voor iedereen

In samenwerking met ‘Toegankelijk Tilburg’ zijn deze de plenskes te bestellen en worden ze op maat gemaakt. De kosten hiervan zullen gedeeld worden, waardoor jij als ondernemer deze kosten niet volledig hoeft te dragen. De kosten zijn afhankelijk van hoogte c.q. hellingshoek en kleur en zullen op voorhand worden besproken. Tevens komt er iemand op locatie het plenkske inmeten, zodat deze ook zeker goed passend is bij jouw zaak.

Voor de beeldvorming wanneer het 13 cm betreft zal het plenkske 80 cm lang zijn i.v.m. de hellingshoek en het maximum is 15 cm.

Laagdrempelig beginnen

We verwachten niet direct enorme aanpassingen aan de zaak voor bijvoorbeeld een invalide toilet. Het gaat om entree toegankelijkheid en informatievoorziening. Een simpel Plenkske, een sticker bij de deur en juiste informatie op de website kan daar bij helpen. Wij denken als platform graag met jullie mee.

Ook voor vragen over toegankelijkheid, ervaringsexperience staan we voor jullie klaar. Bekijk hier de presentatie van 't plenske van Toegankelijk Tilburg.

Aanmelden

Om je aan te melden voor de 1e oplage kan dit tot 1 juli 2023 via Mirnou: Mirnou@toegankelijktilburg.nl. Let op! het betreft een subsidie en op=op.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens