Met dit nieuwe noodsteunpakket wil de gemeente Apeldoornse ondernemers, die ook nu last hebben van de landelijke coronamaatregelen, helpen de coronacrisis te overleven. Je kunt je aanvraag vanaf 17 januari tot en met 7 februari 2022 indienen.

Met dit nieuwe noodsteunpakket wil de gemeente Apeldoornse ondernemers, die ook nu last hebben van de landelijke coronamaatregelen, helpen de coronacrisis te overleven. Je kunt je aanvraag vanaf 17 januari tot en met 7 februari 2022 indienen. Het is belangrijk om hier op tijd mee te beginnen, omdat Gemeente Apeldoorn de tegemoetkomingen op basis van datum van binnenkomst toekent. Het is dus belangrijk dat je jouw aanvraag zo snel mogelijk indient. Dit kan overigens alleen digitaal via de website van de gemeente.

4 soorten tegemoetkomingen

Er zijn vier verschillende tegemoetkomingen waarvoor je een subsidieaanvraag kunt indienen. Je kunt voor maximaal twee ondersteuningsmaatregelen een aanvraag indienen.

  1. Tegemoetkoming voor verlichting vaste lasten
    Ondernemers kunnen gebruik maken van de ondersteuningsmaatregel om (een deel van) de vaste lasten te compenseren.
  2. Advies op maat
    Ondernemers die een ingewikkeld probleem hebben kunnen een maatwerkgesprek aanvragen. Een expert adviseert over oplossingen voor hun vraagstuk, waar andere soorten steun niet in voorzien. De gemeente organiseert en betaalt dit advies.
  3. Digitalisering van je onderneming
    Veel ondernemers moeten door de crisis noodgedwongen digitaliseren om klanten te bereiken of bedrijfsprocessen te veranderen. Met deze ondersteuningsmaatregel kunnen zij dit doen.
  4. Veilig open

Ondernemers kunnen een tegemoetkoming krijgen voor kosten die zij maken om een veilige omgeving te garanderen voor hun klanten en werknemers.

Meer informatie

In de deze brief vind je onder andere een checklist voor jouw subsidieaanvraag en meer informatie. Lees deze goed door! Kijk voor alle informatie over hoe je een aanvraag kunt indienen op: apeldoorn.nl/voorondernemers.

Heb je hier vragen over? Stuur dan een e-mail naar bedrijvencontactpunt@apeldoorn.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens