Vanuit het Rijk is geld beschikbaar gesteld voor de controle op het coronatoegangsbewijs (CTB). De gemeente Beverwijk heeft hiervoor € 142.100,- ontvangen.

Dit wordt via een subsidieregeling beschikbaar gesteld voor Beverwijkse horecaondernemers en sportverenigingen/sportaccommodaties die in de periode van 22 september tot en met 31 december 2021 extra personeel inzetten of materiaal hebben aangekocht om de controle uit te kunnen voeren.

Hoe vraag je een subsidie aan?

Via het formulier op de website van de gemeente vraag je een subsidie aan: www.beverwijk.nl/subsidie-controleplicht-coronatoegangsbewijs-ctb.

Het formulier kun je tot en met 7 januari 2022 mailen naar veiligheid@beverwijk.nl.

Vergeet niet een factuur als bijlage toe te voegen. Dit moet een factuur zijn die jezelf hebt opgesteld, dus met jouw eigen naam en logo. Om de hoogte van het factuurbedrag te bepalen kun je deze handige rekentool gebruiken.

Facturen die je van derden (bijvoorbeeld het beveiligingsbedrijf) hebt gekregen kun je niet doorsturen. Die betaal jezelf. Deze kosten kun je vervolgens weer aan de gemeente factureren. De gemeente maakt het geld over op jouw rekening als je hiervoor in aanmerking komt.

Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor subsidie?

  • Alleen kosten voor activiteiten die plaatsvinden in de periode van 22 september 2021 tot en met 31 december 2021 komen voor vergoeding in aanmerking;
  • Om de vergoeding te kunnen ontvangen, moet een factuur worden meegestuurd waarop staat dat het gaat om controle van het coronatoegangsbewijs en de datum van de gemaakte kosten;
  • De hoogte van de te verlenen subsidie wordt berekend op basis van de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt door de aanvrager met als maximum subsidie van € 2.000,-;
  • Verstrekking van subsidie vindt plaats op volgorde van binnenkomst en het voldoen aan de voorwaarden, totdat het budget op is. Een aanvraag kan tot 7 januari 2022 worden ingediend.

Welke kosten komen in aanmerking voor een subsidie?

  1. Verschuldigde loonkosten van werknemers en arbeidskrachten;
  2. Verschuldigd vakantiegeld, verschuldigde pensioenafdrachten en sociale zekerheidslasten, in verband met de loonkosten, bedoeld onder 1;
  3. In geval van externe inhuur, de kosten van werving, selectie, administratie en aansturing van werknemers en arbeidskrachten;
  4. Materiële kosten die de controle van het coronatoegangsbewijs en identiteitsdocument faciliteren;
  5. Verschuldigde BTW, voor zover deze is verschuldigd over de kosten bedoeld onder 1 tot en met 4.

Vragen kun je stellen via veiligheid@beverwijk.nl.


Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens