De gemeente stelt een vergoeding beschikbaar voor de extra kosten die de controle van het CTB met zich meebrengt. Bijvoorbeeld voor het inhuren van extra personeel/vergoeding voor vrijwilligers. Hiervoor heeft de gemeente een bedrag gekregen van het Rijk.

Bedrijven en organisaties kunnen financiële ondersteuning aanvragen over de periode 22 september tot en met 31 december 2021. De volgende extra kosten komen in aanmerking voor vergoeding:

  • Verschuldigde loonkosten van werknemers en arbeidskrachten;
  • Verschuldigd vakantiegeld, verschuldigde pensioenafdrachten en sociale zekerheidslasten, in verband met de loonkosten;
  • In geval van externe inhuur, de kosten van werving, selectie, administratie en aansturing van werknemers en arbeidskrachten;
  • Materiële kosten die de controle van het coronatoegangsbewijs en identiteitsdocument faciliteren;
  • Verschuldigde btw, voor zover deze verschuldigd is over hiervoor genoemde kosten.

Declaratie coronatoegangsbewijs

Aanvragen kunnen tot 31 december 2021 via het declaratieformulier op de website van gemeente Hulst worden ingediend. De gemeente beoordeelt of een aanvraag voor vergoeding in aanmerking komt. Het beschikbaar gestelde bedrag van € 37.410,00 is een maximum. Indien het bedrag van alle tijdig ontvangen en volledig ingevulde aanvragen dit maximum overschrijdt, dan wordt een tegemoetkoming naar verhouding verstrekt.

Lees hier het persbericht van gemeente Hulst.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens