Balans en spreiding van bezoekers in ruimte én tijd zijn momenteel belangrijke thema’s. Om dit nog beter te faciliteren zijn toeristische (product)ontwikkelingen nodig. Daarom kunnen toeristische ondernemers en culturele instellingen nu wederom aanspraak maken op het Productbudget.
In het kader van het project Amsterdam Bezoeken, Holland Zien (ABHZ) wordt in 2020 een bedrag van €50.000,- beschikbaar gesteld voor het Productbudget Internationale Bezoekers Metropool Amsterdam.
Je kunt een beroep doen op dit budget met activiteiten die aansluiten op de doelstelling van ABHZ, namelijk meer internationale bezoekers aan Amsterdam ook de metropool laten bezoeken. Daarnaast dient de aanvraag een bijdrage te leveren aan het oplossen van knelpunten en/of het benutten van kansen die in de verschillende gebiedsplannen van de metropool benoemd zijn. Een deskundige jury zal in januari bepalen welke inzendingen Productbudget zullen ontvangen.
De jury bestaat uit:
amsterdam&partners: Geerte Udo
MRA Bureau: Remco Rienties
Overheden: Saskia Beumer (OVER-gemeenten)
Promotieorganisaties: Barry Porsius (Directeur City Marketing Lelystad)
Toeristisch veld/culturele instelling: Esther Driessen (Hoofd Publiciteit en Communicatie Singer Laren)
Ben of ken je iemand met een goed idee, die extra budget goed kan gebruiken om dat idee van de grond te krijgen of door te ontwikkelen? Lees dan meer over het Productbudget in de bijlage. Ideeën kunnen tot 31-12-2019 worden aangeleverd via het online aanmeldformulier!
Voor vragen kan je contact opnemen met Veerle Walrave: v.walrave@iamsterdam.com