Hanny Pijnenburg van Colors World Food kreeg vanuit de provincie een ‘steuntje in de rug’ om de coronacrisis te doorstaan. “Ik heb het volledige bedrag ingezet voor marketingactiviteiten die ik anders nooit had kunnen betalen. Het steuntje in de rug was precies wat ik nodig had om vol enthousiasme door te kunnen ondernemen. Ik zie de toekomst nu dan ook positief tegemoet.”

Colors World Food is een restaurant met ongeveer 80 couverts binnen en een groot buiten terras. Het concept? Wereldse shared dining gerechten in een kleurrijke omgeving. Ook catering is een belangrijk onderdeel van Colors World Food. Hanny: “Wij zijn tijdens de coronasluiting vanaf dag 1 maaltijden gaan bezorgen en afhalen was ook mogelijk. Iedere twee weken hadden wij een nieuw take away menu met daarbij steeds een ander land in het middelpunt. Naast de diners hebben wij ook lunchboxen, afternoontea-boxen en speciale themaboxen aangeboden aan onze gasten. De communicatie vond volledig online plaats via onze wekelijks nieuwsbrief en onze social mediakanalen.”

Coffee to go in het park

Begin dit jaar heeft Colors World Food haar activiteiten uitgebreid met een coffee to go punt in het Arboretum, een groot en drukbezocht park. Hanny: “Hier verkopen wij nu taarten, koffie/thee, sapjes en ijs. Alles in to-go vorm. Daarnaast hebben we samen met onze collega's in Wageningen een wandel- & geniet-arrangement opgezet. Ook hebben we meegedaan aan de georganiseerde take away wandelingen van wijn & spijs.”

Warm en droog

Dankzij de actieve lobby van KHN Gelderland kwam er subsidie vrij voor horecaondernemers in Gelderland. Hanny: “Hier hebben wij volop van geprofiteerd. Van de 5000 euro die wij kregen, hebben wij heaters en verwarmde kussens gekocht. Zelf hebben we nog extra geïnvesteerd in een grote luifel zodat ons terras ‘stormproof’ is. Vanaf de eerste dag dat we open konden, zaten onze gasten er warm en droog bij.”

Steuntje in de rug

De provincie Gelderland heeft 1 miljoen euro beschikbaar gesteld voor ondernemers in hard getroffen sectoren, waaronder de horeca. Zo wil de provincie ondernemers helpen om met hun bedrijf door de crisis te komen. Van dit ‘steuntje in de rug’ kon Hanny ook profiteren. “Hier heb ik heel veel profijt van gehad. Ik heb het volledige bedrag ingezet voor marketingactiviteiten die ik anders nooit had kunnen betalen. Denk aan: signing van ons coffee to go punt, ontwikkelen van verpakkingen voor ijsjes en het maken van to go boxen. Dankzij deze extra steun heb ik een continue stroom aan gasten gehad tijdens de lockdown en ook nu we weer open zijn weet men Colors World Food nog goed te vinden. Het steuntje in de rug van de provincie was precies wat ik nodig had om vol enthousiasme door te kunnen ondernemen.”

Positief

“Dankzij de ondersteuning van de gemeente, de provincie én KHN kijk ik positief naar de toekomst. Ik verwacht weer gewoon door te kunnen draaien. Ik wil graag het coffee to go punt uitbreiden tot een vaste koffie en theeplek in het park.”