Met Het Nieuwe Nassen zet BlueCity duurzaam en circulair ondernemen op de kaart bij horeca- en foodretail-ondernemers in Rotterdam.

Van meer plantaardige gerechten, lokaal en koken met de seizoenen tot het verminderen van voedselverspilling om kosten te besparen.

In een reeks programma’s biedt Het Nieuwe Nassen Rotterdamse horeca-ondernemers praktisch handvatten om direct zelf mee aan de slag te gaan en geeft tegelijk innovatieve voedsel ondernemers een podium. In november gaat er een Verspillingsvrije Challenge van start bij tien Rotterdamse horecagelegenheden die daarmee geld kunnen besparen en toveren vijf fastfoodzaken op de Korte Lijnbaan een menu om tot een Het Nieuwe Nassen deal.

Duurzaam en gezonder

Vanaf 10 november staat de Korte Lijnbaan in het teken van Het Nieuwe Nassen. Vijf fastfoodzaken gaan onder begeleiding van Greendish de uitdaging aan om een gerecht op de kaart duurzamer en gezonder te maken en deze in de spotlights te zetten. McDonald's, Taco Bell, Donutella, Halal Fried Chicken en Waw Burger doen mee. Van 10 november tot en met 10 december zetten ze een gezonde variant van een bestaand gerecht op de kaart. Het Nieuwe Nassen deal draagt bij aan dat iedereen de keuze heeft om een keer wat gezonder te eten of iets te kiezen wat een minder grote impact heeft op onze planeet en leefomgeving. Vanmiddag was de kick-off bij Taco Bell in het bijzijn van Chef-kok en ambassadeur van Het Nieuwe Nassen Per de Man.

Verspillingsvrije Challenge

De fastfoodketens sluiten zich aan bij goed gezelschap. Van 1 november tot en met april 2023 doen tien restaurants mee aan de Verspillingsvrije Challenge: Aloha, De Burgemeester Rotterdam, café Prêt à Boire, Hotel New York, Juffrouw van Zanten, Mangiare,, Restaurant Three, The Slaak Rotterdam, Trattoria Sophia en Vessel 11. Zes maanden lang wordt er een voedselmonitor geplaatst, zodat de restaurants inzicht krijgen in wat ze verspillen. Tijdens deze periode krijgen ze praktische handvatten om deze verspilling te voorkomen want minder voedsel in de afvalbak, betekent ook kostenbesparing voor de ondernemers. Zeker met de oplopende voedselprijzen kan dat flink wat kosten besparen.

Lees hier het hele persbericht of bekijk de pdf-versie in de bijlage.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens