Tijdens het horecaoverleg op donderdag 18 november jl. heeft de gemeente Hardenberg bekendgemaakt gehoor te geven aan de oproep die we op 1 november jl., namens KHN Hardenberg, bij de gemeente Hardenberg gedaan hebben.

In deze oproep hebben we de gemeente Hardenberg gevraagd om vanuit de uitkering, die bedoeld is voor het ondersteunen van de naleving van de controleplicht van het CoronaTestBewijs (CTB) op locaties waar dat verplicht is, ondernemers te compenseren voor de reeds gemaakt loon- en materiële kosten. Onderstaand de reactie van de gemeente Hardenberg.

Het kabinet stelt geld beschikbaar om ondernemers, verenigingen of instellingen financieel te ondersteunen bij het controleren van het coronatoegangsbewijs. De gemeente Hardenberg keert dit geld in de vorm van een vergoeding uit. De gemeente Hardenberg ontvangt bijna 158.000 euro en wil dit bedrag zo eerlijk mogelijk verdelen. Betrokken ondernemers/verenigingen/instellingen die een vergoeding willen ontvangen, kunnen zich voor 1 december 2021 bij de gemeente Hardenberg melden.

Eenmalige vergoeding kosten

Het geld is bedoeld als éénmalige vergoeding voor de kosten die ondernemers/verenigingen/instellingen maken bij het controleren van het coronatoegangsbewijs. Het gaat dan om kosten voor het inzetten van personeel voor de controle (gastheren/-vrouwen of beveiligers). Maar ook kosten voor het aanschaffen van materialen waarmee het coronatoegangsbewijs en het identiteitsdocument gecontroleerd wordt, zoals een smartphone.

Voorwaarden en aanmelden

De kosten die worden gemaakt in de periode van 22 september 2021 tot en met 31 december 2021 komen voor vergoeding in aanmerking. Alleen ondernemers, verenigingen of instellingen die verplicht zijn het coronatoegangsbewijs te controleren kunnen een vergoeding krijgen. Voor betrokkenen in de gemeente Hardenberg is bijna 158.000 euro beschikbaar. De gemeente Hardenberg wil dit bedrag zo eerlijk mogelijk verdelen. Om een regeling uit te werken, wil de gemeente graag zicht krijgen op de kosten die betrokkenen maken. Ondernemers/verenigingen/instellingen die een vergoeding willen ontvangen, kunnen zich tot 1 december 2021 melden bij de gemeente door het formulier in te vullen dat op https://www.hardenberg.nl/coronavirus/voor-ondernemers/vergoeding-voor-controle-coronatoegangsbewijs staat. Hier kunnen betrokkenen aangeven welke kosten zij maken voor het controleren van het coronatoegangsbewijs. Op basis van deze inventarisatie besluit de gemeente na 1 december op welke manier het geld wordt verdeeld onder de aanvragers.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens