KHN Heerde heeft zich hard gemaakt voor het terugvloeien van de rijksgelden voor de handhaving op het corona toegangsbewijs (CTB) naar de horeca, met succes. Gesprekken met de gemeente Hattem lopen nog hierover.

De nieuwe coronamaatregelen treffen je als horecaondernemer of vrijwilligersorganisatie. Je moet bij de toegang het corona toegangsbewijs controleren. Daarvoor moet je soms extra beveiligers inhuren. Of je moet materialen kopen, bijvoorbeeld polsbandjes, om de controle makkelijker te maken. De gemeente Heerde heeft nu een subsidieregeling om je in die kosten tegemoet te komen. Het geld hiervoor is beschikbaar gesteld door de Rijksoverheid. Je kunt de vergoeding aanvragen via www.heerde.nl/tegemoetkoming. Dit moet je doen vóór 1 februari 2022.

Je ontvangt maximaal € 1.000,-

De gemeente wil het bedrag dat ze hebben ontvangen zo gelijk mogelijk verdelen. Daarom wordt er maximaal € 1.000,- vergoed. Dit bedrag kan lager worden als er veel aanvragen zijn ontvangen.

Vergoeding gemaakte kosten tussen 22 september en 31 december 2021

Je kunt een vergoeding aanvragen voor kosten die nodig zijn voor het controleren van het corona toegangsbewijs (en zo nodig iemand de toegang te ontzeggen). Dit geldt bij of in de omgeving van voorzieningen die deze controle verplicht moeten uitvoeren.

Het gaat hierbij om de volgende kosten:

  1. Wanneer u extern inhuurt: de kosten van werving, selectie, administratie en aansturing van werknemers en arbeidskrachten;
  2. Materiële kosten die u maakt om de controle van het coronatoegangsbewijs en identiteitsdocument te ondersteunen;
  3. De BTW die u over de kosten onder de punten 1 en 2 moet betalen.

We vergoeden de kosten dus inclusief de betaalde BTW. Voor deze BTW kun je geen beroep meer doen op het btw-compensatiefonds.

Doe de aanvraag vóór 1 februari 2022

Je vindt het aanvraagformulier via www.heerde.nl/tegemoetkoming. Als je de aanvraag tijdig doet, krijg je voor 15 maart een besluit van de gemeente. Als je de aanvraag doet, heb je de volgende gegevens nodig:

  • Bewijs van de gemaakte kosten: facturen;
  • Onderbouwing van / toelichting op de gemaakte kosten;
  • IBAN (rekeningnummer).

Zorg ervoor dat je deze digitaal beschikbaar hebt als je de aanvraag doet. Dit is nodig omdat je bij het invullen het formulier niet tussentijds kunt opslaan. De bijlagen mogen bij elkaar niet groter zijn dan 15Mb.

Heb je nog vragen?

Dan kun je contact opnemen met Lisanne Groothoff via l.groothoff@heerde.nl of telefonisch via 0578 – 69 94 94.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens