Op 6 juli 2020 was er de eerste fysieke corona denktank bijeenkomst. Richard Wagner heette ons allen welkom in zijn horecabedrijf eterij-tapperij ‘’ De Platte Reedijk ‘’ te Heinenoord.

Hieronder de besproken onderwerpen:

  • Realiteit horeca bespreken: Afgelopen maand vielen de omzetten niet tegen over het algemeen, maar elke ondernemer mist omzet. Het verschil varieert tussen de 20% en 40% en de grootste schade is die in die eerste 3 maanden.
  • Handhaving: Er word onder de aandacht gebracht dat niet elke ondernemer de regels volledig toepast en gasten houden er ook steeds minder rekening mee. We bespreken jongeren die de regels op het terras blijven overtreden. Een mogelijke optie die besproken word is de zichtbaarheid van de handhaving.
  • Terrassen: Gemeente geeft aan dat de terrasleges worden kwijtgescholden van 2020 en de vraag word gesteld aan de gemeente of verlenging van het tijdelijke terras mogelijk is (antwoord volgt nog).
  • Positieve communicatie: In de vorige bijeenkomst is de vraag gesteld om gasten op de hoogte te brengen van de eisen waar elke horecaondernemer aan dient te voldoen en daarom heeft de gemeente Wendy Hofman en Natasha Evers uitgenodigd. Zij informeren ons over de gebiedsmarketing. Dit is een stichting die onafhankelijk zal werken aan de vitaliteit van het eiland en zal van start gaan 1-1-2021. Zij willen graag een samenwerking met de horeca om gezamenlijke acties te promoten, campagnes samen te starten waaronder #hiermoetjezijn om nog beter bij de toeristen onder de aandacht te komen. Meer info vind je op http://hiermoetjezijn.nu
  • Volgende Corona denktank bijeenkomst zal plaatsvinden bij Heeren van Beijerland op 31 aug maandag 10.00 t/m 12 uur. Wil jij deelnemen? Meld je dan voor 14 augustus 2020 aan en mail naar r.beijen@khn.nl.

Campagne #hiermoetjezijn
Als eerste initiatief binnen het hersteloffensief wordt de beweging "Hier moet je zijn" gelanceerd. We willen Nederlanders inspireren om de prachtige onbekende plekken in ons land te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen. Je hoeft niet naar ‘daar’, want je vindt het allemaal ‘hier’. Hier moet je zijn! Zo worden vaker de minder drukke plekken bezocht en spreiden we de natuurlijke vraag om er op uit te trekken. En kunnen we op een verantwoorde manier allemaal genieten van ons land.

Wat hebben we nodig van jou:

  • Foto’s van jouw onderneming en eventueel omgeving. Het liefst een foto waarin de belevenis te zien valt.
  • Korte uitnodigende tekst over jouw bedrijf en eventueel de omgeving
  • Stuur dit naar wendy.hofman@gemeentehw.nl, 06 – 29 19 99 60

Actie Koop Lokaal
Vanuit het actieprogramma Economische gevolgen coronacrisis start gemeente Hoeksche Waard met een koop lokaal actie om inwoners uit de Hoeksche Waard en de regio te stimuleren online/offline producten te kopen of activiteiten te ondernemen bij lokale ondernemers gericht op winkelen, horeca, streekproducten, recreatie & toerisme, kunst, cultuur, historie en erfgoed. De actie vindt plaats vanuit de mediakanalen van Beleef Hoeksche Waard (website, Facebook, Instagram) onder het motto Maak ’t samen waar(d). Een vast frame met wisselende content zorgt voor eenheid en herkenbaarheid. Kwartiermaker Gebiedsmarketing Hoeksche Waard Wendy Hofman komt graag in contact met ondernemers met ideeën voor content dat laat zien wat de Hoeksche Waard zo leuk maakt. wendy.hofman@gemeentehw.nl, 06 – 29 19 99 60.

Direct advies nodig?

KHN-leden bellen 0348 48 94 89 van ma t/m vr 8.30 tot 17.00 uur, mailen naar info@khn.nl, of stellen hun vraag via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens