Op 6 juli 2020 was er de eerste fysieke corona denktank bijeenkomst. Richard Wagner heette ons allen welkom in zijn horecabedrijf eterij-tapperij ‘’ De Platte Reedijk ‘’ te Heinenoord.
Hieronder de besproken onderwerpen:
Campagne #hiermoetjezijn
Als eerste initiatief binnen het hersteloffensief wordt de beweging "Hier moet je zijn" gelanceerd. We willen Nederlanders inspireren om de prachtige onbekende plekken in ons land te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen. Je hoeft niet naar ‘daar’, want je vindt het allemaal ‘hier’. Hier moet je zijn! Zo worden vaker de minder drukke plekken bezocht en spreiden we de natuurlijke vraag om er op uit te trekken. En kunnen we op een verantwoorde manier allemaal genieten van ons land.
Wat hebben we nodig van jou:
Actie Koop Lokaal
Vanuit het actieprogramma Economische gevolgen coronacrisis start gemeente Hoeksche Waard met een koop lokaal actie om inwoners uit de Hoeksche Waard en de regio te stimuleren online/offline producten te kopen of activiteiten te ondernemen bij lokale ondernemers gericht op winkelen, horeca, streekproducten, recreatie & toerisme, kunst, cultuur, historie en erfgoed. De actie vindt plaats vanuit de mediakanalen van Beleef Hoeksche Waard (website, Facebook, Instagram) onder het motto Maak ’t samen waar(d). Een vast frame met wisselende content zorgt voor eenheid en herkenbaarheid. Kwartiermaker Gebiedsmarketing Hoeksche Waard Wendy Hofman komt graag in contact met ondernemers met ideeën voor content dat laat zien wat de Hoeksche Waard zo leuk maakt. wendy.hofman@gemeentehw.nl, 06 – 29 19 99 60.