Veel ondernemers in Amsterdam hebben tijdens de coronacrisis door de gedwongen lockdown minder afval.

Zij zijn in 2020 en 2021 meerdere maanden gesloten geweest. In die maanden hebben zij vaak geen afval aangeboden, maar wel reinigingsrecht betaald. Daarom mogen zij een gedeeltelijke teruggave aanvragen op de aanslag reinigingsrecht.

In mei krijgen ondernemers hierover een brief met uitleg.

De verwachting is dat er in oktober meer duidelijkheid is over hoe het verder gaat met de coronacrisis en de lockdowns. Dan wordt de ondernemers gevraagd in welke maanden in 2020 en 2021 ze gedwongen gesloten waren vanwege het coronavirus. Eind 2021 ontvangen zij een aangepaste aanslag. Met ondernemers die al hebben betaald wordt het verschil verrekend.

Zie nieuwsbericht op de website van gemeente Amsterdam

Bron: Gemeente Amsterdam

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens