Om meer duidelijkheid te krijgen voor de ondernemers maar ook voor handhaving start de gemeente vanaf 2 juli, in overleg met de ondernemers, met het slaan van pinnen voor de terrassen aan de hand van de juiste afmetingen.

Vooraf zal Linda van Kalmthout van de gemeente Haarlem, en later de coördinator handhaving, contact opnemen met de ondernemers of het uitkomt dat iemand langs komt om in samenspraak met de ondernemers de pinnen erin te slaan. Dit zal conform het inrichtingsplan zijn of conform de terrasvergunning. De lijst wordt deze week gemaakt. Op deze manier zal het voor de ondernemers, maar ook voor handhaving duidelijk zijn tot waar het terras mag uitstaan. De locatie van de pinnen wordt ook d.m.v. foto’s vastgelegd, zodat het op de juiste manier gedocumenteerd wordt.

Het zal een tijd duren voor alles is gedaan maar het zal voor iedereen duidelijkheid gaan verschaffen.

Voor vragen kan contact worden opgenomen met Linda van Kalmthout, Projectcoördinator Evenementen en Horeca gemeente Haarlem, Afdeling Veiligheid & Handhaving via handhavinghoreca@haarlem.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens