Ruim 80 toeristische ondernemers en medewerkers van destinatieorganisaties, overheden en onderwijs kwamen 5 oktober bij elkaar in de prachtige Cultuurkoepel in Heiloo.
Toekomstbestendig personeelsbeleid en vergroten naamsbekendheid stonden centraal tijdens de Regiosafari Noord Holland Noord. In de middag werd er een kijkje genomen achter de schermen bij collega-ondernemers in de regio.
Burgemeester Mascha ten Bruggencate was bij de opening aanwezig en gaf de aanwezigen een heldere boodschap mee als het gaat om de regio op de kaart zetten: Wees creatief, denk buiten de box en stop even met de Noord-Hollandse nuchterheid!
Evelien van den Bosch van Restaurant Casa 22 in Hoorn gaf aan dat er een heleboel kansen zijn als je op een andere manier naar de arbeidsmarkt kijkt. Ze vertelde hoe zij werkt met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij begeleidt deze mensen en ziet ze helemaal opbloeien. Ze gaf een aantal tips mee:
Frank la Croix van Restaurant het Ruiterhuys in Castricum gaf een voorbeeld van goed werkgeverschap. Hij organiseert trainingsavonden voor nieuwe medewerkers, zij gaan na 3 avonden pas het restaurant in en hij zorgt voor goede begeleiding op de werkvloer.
Ron Ruigrok van Druktemaker op Willemsoord in Den Helder gaf een aantal tips om je online vindbaarheid te verhogen:
Voor degenen die tijdens de verschillende presentaties en ondernemersverhalen ook enthousiast geworden zijn om verder aan de slag te gaan met personeelsbeleid en online marketing is er het winterprogramma. Tijdens dit programma worden er in drie verschillende formats aanknopingspunten en tips gegeven om direct toe te passen:
Aanmelden kan via Winterprogramma - Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord (nhn.nl).