Op vrijdag 18 juni kwam het verlossende nieuws: na 15 maanden gesloten te zijn geweest, mochten Clubs & Nightlife bedrijven op 26 juni hun deuren weer openen met coronatoegangsbewijzen. De hoogste tijd voor een digitale KHN Borrelpraat met Veronique Vesters - eigenaar van Time Out in Gemert -, want die heropening betekende een avondje lekker losgaan toch?! Time Out is met een capaciteit van 5000 personen een van de grootste populaire uitgaanscentra van Nederland. Van concerten met diverse artiesten en van hardstyle en hardcore tot R&B, Urban en Salsa enzovoort. De voetjes mogen weer van de vloer, want we mogen weer!

Kun je wat meer vertellen over jouw achtergrond en de weg hier naartoe?

"Ik kom uit een ‘horeca nest’. Mijn ouders hebben vroeger altijd in de horeca gewerkt. Het begon met een klein café dat werd uitgebouwd tot een discotheek en vervolgens een nog grotere discotheek. Uiteindelijk kwam Time Out in de picture. Na mijn afstuderen aan de Hogere Hotelschool in Maastricht, had ik niet het idee om de horeca in te gaan; ik zou toch alleen tijdelijk meehelpen met alles?! Het was zo leuk dat ik er nu na 25 jaar nog steeds dagelijks mee bezig ben. Heerlijk!"

Hoe hebben jullie je bij Time Out de afgelopen maanden staande gehouden? Zijn er nog specifieke acties die jullie hebben ondernomen om toch een andere vorm van business te generen?

"In principe niet. Mensen gaan meer ‘agenda gestuurd’ op stap en hierdoor hebben wij niet echt ‘vaste’ gasten. We hadden voor 2020 echt een goed gevulde agenda, dus het was enorm balen dat we dicht moesten. Het was ook vrij snel duidelijk: clubs en discotheken blijven voorlopig ook wel dicht. Maar voor hoelang? Afgelopen zomer was het toegestaan om 100 mensen toe te laten op anderhalve meter. Dus organiseerden we een ‘sit down’ feestje; bij ons werkte dat wel goed."

Hoe kijk je naar de regelingen vanuit de overheid? En wat mis je vanuit de overheid?

"TVL was de 1e en 2e periode zwaar ontoereikend voor de vaste lasten. Dit is pas het laatste kwartaal van 2020 goed ingezet. De laatste jaren werken we met diverse platformen en hierdoor hebben we weinig medewerkers. Daarnaast hebben we een eigen pand dus hypotheek is allang betaald, heel fijn! Dit gaf een stuk rust."

Hebben jullie iets speciaals gedaan om de vaste gasten weer te verwelkomen?

"Nee, eigenlijk niets speciaals. We hadden een uptempo feestje en ik merkte dat de jongeren zó blij waren!"

Wat heb je geleerd van de coronacrisis en hoe pas je dit toe in jouw bedrijf?

"Eigenlijk niks bijzonders. Met mijn andere bedrijf – Foodies & Zo - bezorgen we al 20 jaar. Nu deden we vooral aan ‘avondvullend’ thuisbezorgen. Ik moet wel zeggen dat de sluiting van het nachtleven een enorme impact op jongeren heeft gehad. Dit is mij erg bijgebleven."

Welke horecaondernemer heeft jou tijdens de lockdown verrast, bijv. door zijn creativiteit in service?

"Ik moet eerlijk zeggen dat we zelf veel leuke dingen hadden bedacht, waaronder een Christmas Drive Through. We probeerden van alles. Wel vonden we het raar dat er in bepaalde gemeenten dingen wel waren toegestaan en in andere gemeenten niet. Ook vonden we het verwarrend welke uitzonderingen op de coronamaatregelen wel en niet waren toegestaan."

Wat vond je de afgelopen periode de grootste persoonlijke uitdaging en hoe ben je hiermee omgegaan?

"Als ondernemer krijg je normaal gesproken feedback van de gasten, maar dat was nu niet het geval. Hierdoor weet je niet of je op de goede weg bent en dat vond ik wel een uitdaging. Doordat er iedere keer een verlenging van de lockdown kwam, hadden we telkens geen idee waar we aan toe waren. Wel deden we aan kleine dingen qua onderhoud, maar de grotere klussen stelden we uit. Mogen we over twee weken weer open en is het dan wel af? Of moeten we nog een half jaar dicht en kunnen we het geld niet beter bewaren? Dat waren dilemma’s die de grote onzekerheid nog groter maakten."

Hoe kijk je naar de toekomst?

"Ik ben heel benieuwd en ik vind het heel spannend! Ik vraag me af of we niet opnieuw onze deuren moeten sluiten en of we écht terug gaan naar het oude normaal. Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe de toekomst van de festivals eruit gaat zien en hoe alles zich verder gaat ontwikkelen. Over 10 jaar komen de nieuwe generatie van 16-jarigen en voor de komende decennia vind ik het spannend hoe business modellen zich gaan ontwikkelen. Word het grootschalig of kleinschalig? Of zijn gasten op zoek zijn naar iets nieuws en rustig? Zijn onze gasten op zoek naar meer spektakel of juist terug naar het intieme en kleinschalige?"

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens