De gemeente Amsterdam heeft inmiddels een nieuwe (procedurele) Verordening nadeelcompensatie Amsterdam 2022 en beleidsregel ‘Beleidsregel normaal maatschappelijk risico en vergoeden van schade bij rechtmatig overheidshandelen’ vastgesteld en ‘klaarstaan’.

Deze treden in werking op 1 januari 2024, tegelijk met de inwerkingtreding van de Omgevingswet en titel 4.5 van de Awb. De nieuwe verordening en beleidsregel zijn ‘beleidsneutraal’ vastgesteld en bevatten dus geen beleidsmatige wijzigingen ten opzichte van de huidige nadeelcompensatie- en planschaderegelingen en de nadeelcompensatiepraktijk sinds 2012.

Zie hier voor meer informatie over de nieuwe omgevingswet en toegang tot de nieuwe verordening en de beleidsregel.

Zie hier de vernieuwde website van Bureau Nadeelcompensatie Amsterdam, met een checklist, digitaal aanvraagformulier, rekenvoorbeelden en een filmpje over het bureau. Het is ook mogelijk om een eerst een gesprek te hebben alvorens de aanvraag te doen. Neem dan contact op met Bureau Schadepreventie & Nadeelcompensatie: telefoon: 020 2510 670

Zie ook eerder bericht: Maak gebruik van de Algemene Verordening Nadeelcompensatie in… | KHN

Bron: gemeente Amsterdam

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens