Op maandag 2 juni 2025 vond in Restobar Vivid een bijeenkomst plaats in het kader van Veilig Uitgaan Utrecht in aanwezigheid van meerdere horecaondernemers, vertegenwoordiging van de gemeente Utrecht en de horeca wijk agent. Tijdens de bijeenkomst werd een presentatie gegeven over de vernieuwing van het Protocol Collectieve Horeca Ontzeggingen (CHO).
Wat is een CHO?
De ondernemers die meedoen aan een CHO spreken af dat wanneer een gast zich zodanig misdraagt in een bedrijf dat hem een ontzegging voor een bepaalde tijd wordt opgelegd, die ontzegging ook geldt voor alle andere horecabedrijven die meedoen.
Mocht iemand die een ontzegging heeft gekregen toch in één van die bedrijven verschijnen, dan wordt hij opgepakt door de politie en in principe door het Openbaar Ministerie vervolgd wegens huisvredebreuk
Ontstaan van de nieuwe CHO
De komst van AVG is de aanleiding voor een nieuwe CHO. Totstandkoming heeft lang geduurd maar de nieuwe CHO is volledig goedgekeurd door Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
De AP heeft een standaard procedure mogelijk gemaakt, er is geen maatwerk of andere afwijking mogelijk, e.e.a. is tot stand gekomen met nationale politie, ministerie V&J (OM), CCV en KHN.
Belangrijke punten uit de presentatie:
De bijeenkomst werd positief ontvangen. Meerdere horeca ondernemers toonden interesse en hebben hun deelname vastgelegd door het invullen van een aanmeldformulier CHO Utrecht centrum. Wil je ook mee doen aan de CHO voor Utrecht centrum, vul dan het formulier in.
Lever het formulier, ondertekent door de eigenaar, in bij restobar Vivid / Roy Rops.
Tip: Lees de instructie voor het invullen goed door zodat jouw aanmelding ook geldig is en bruikbaar