In de privacyverklaring heb je omschreven hoe je omgaat met de gegevens in het nachtregister. De gemeente kan jou vragen om de gegevens uit het nachtregister aan te leveren. Bijvoorbeeld bij jouw aangifte van de toeristenbelasting. In verband met eventuele controles op de toeristenbelasting van de belastingdienst, adviseren wij om je gastenadministratie zeven jaar te bewaren. Wettelijk gezien is iedere ondernemer dit verplicht.

Het is wel mogelijk om - vanuit het idee van administratieve lastenverlichting – bij de Gemeentelijke Belastingdienst afspraken te maken over kortere bewaartermijnen op individueel niveau.

Zie ook: Wat zijn mijn administratieve verplichtingen bij het inchecken van hotelgasten? en Nachtregister in de APV - Het CCV

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens