Allereerst is het belangrijk om te weten om wat voor een factuur van Buma het gaat. Het kan zijn dat het muziekgebruik niet bekend is bij KHN. Daarvoor is een opgaveformulier 'muziek' beschikbaar. Dit formulier moet voor 1 december van het nieuwe jaar ingevuld en opgestuurd worden naar KHN.

Muziekgebruik website

Het kan een factuur zijn voor muziekgebruik die op jouw website wordt gedraaid. Deze moet rechtstreeks aan de Buma worden betaald, deze vorm van muziekgebruik is niet opgenomen in het contract tussen KHN en Buma.

Nog geen gebruik van de kortingsregeling

Controleer om welke periode het gaat. Het kan zijn dat de factuur de periode betreft voordat jij gebruik maakt van de kortingsregeling van KHN. In dat geval moet je de factuur zelf betalen.

Naheffing na controle

Er kan ook een controle zijn geweest van de Buma. Die controle ongemerkt hebben plaatsgevonden, controleurs hoeven zich niet kenbaar te maken. Als uit die controle blijkt dat het muziekgebruik anders is dan het muziekgebruik dat door jou is opgegeven, is de factuur een naheffing. Ook deze moet dan rechtstreeks worden betaald.

Onterechte factuur?

Zijn geen van bovenstaande scenario's van toepassing en is het een onterechte factuur? Dan adviseren wij je om de factuur niet te betalen. Neem even contact met ons op via 0348 48 94 74. Wij nemen dan contact op met Buma om aan te geven dat je in de kortingsregeling zit van KHN.

Vragen?

Neem contact met ons op via 0348 48 95 74 of mail naar leden@khn.nl o.v.v. jouw lidmaatschapsnummer. Wij doen ons uiterste best om je te helpen.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens