Nu alle eet- en drinkgelegenheden opnieuw gesloten zijn, is het aanpoten in het bedenken van ideeën. Zéker met de normaal al stillere januarimaand op de stoep. Of je nu al met creatieve ideeën bezig bent, of dat dit alleen nog maar een goed voornemen is: met deze tips van hoteliers in het land zit je goed.

De hotelkamer als restaurant

Met een restaurant én hotel onder één dak blijft de keuken volop in bedrijf, alleen geniet de gast op de kamer. Zo zet het Van der Valk Hotel in Houten groot in op het steeds populairdere in-room dining. Op een luxere kamer geniet je aan een fris gedekte tafel van meerdere gangen. Het leuke is dat Van der Valk hier alleen de kamers met whirlpool voor gebruikt. Met een goed glas wijn ontspannen nagenieten is dus zeker een optie voor de gasten.

Bij Pincoffs in Rotterdam draait alles om de beleving. ’s Avonds dineer je in de luxe van een eigen kamer en wordt het viergangendiner aan tafel geserveerd. De gasten streamen de zelf geselecteerde muziek naar de boxen óf ze gebruiken de door Pincoffs samengestelde afspeellijst. Ondertussen maakt chefkok Thierry Priem van Gastrobar STER een diner klaar op niveau. Het restaurant kreeg onlangs nog een Bib Gourmand toegekend van Michelin. Pincoffs is bijzonder origineel in het ontbijt, want daar krijgt de gast een staaltje live-cooking te zien. Iets extra’s om de gasten een extra bijzondere beleving mee te geven.

Anders dan anders met het arrangement

Een volledig verzorgd verblijf aanbieden is al geliefd in de winter, maar de huidige maatregelen maken het tot één van de beste oplossingen. Hotel Villa Ruimzicht in Doetinchem is hierin een mooi voorbeeld. Denk bijvoorbeeld eens aan een arrangement waarbij hoteliers de krachten bundelen. De gasten hoppen in vier dagen van hotel naar hotel, waar ze iedere avond genieten van in-room dining én een heerlijke overnachting in een ander hotel. Op deze manier bereik je samen nóg meer mensen. Dit arrangement van Villa Ruimzicht beslaat bijna de complete Achterhoek. Of wat dacht je van het cocoon-arrangement, waarbij gasten de kamer juist maar weinig verlaten? Bij ontvangst staan de bubbels klaar, een diner van zes gangen wordt verzorgd, net als de borrelplank tussendoor en tot slot eindigt het arrangement met een heerlijk ontbijt op bed. Bij Hotel Villa Ruimzicht is aan alles én meer gedacht.

Net dat beetje extra

Laat het maar aan het oudste hotel van Nederland over om de gasten te verrassen. Na het boeken bij Grand Hotel en Résidence De Draak in Bergen op Zoom ontvangt de gast een uitgebreid aanbod aan extra opties. Zo heeft de gast zélf de regie over wat er als ontbijt wordt geserveerd en is het zelfs mogelijk om het verblijf op te leuken met een spannende geschenkset voor geliefden. Het is duidelijk, bij De Draak draait alles om de verrassing en net dat onverwachte stapje extra zetten voor gasten.

Heb jij een leuk idee om gasten ook in deze periode te verwelkomen en wil je collega ondernemers hiermee inspireren? Neem dan contact met ons op via communicatie@khn.nl.

Beeld: Instragram Grand Hotel en Résidence De Draak

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens