Ondanks de horecasluiting blijft restaurant Daalder in Amsterdam steeds weer nieuwe kansen vinden om de gasten te verrassen met het thuiskookmenu ‘Thuis met Daalder’. KHN sprak met marketeer Roger Bloem over de learnings van de afgelopen paar maanden.

Op Cityguys.nl houdt Roger samen met twee vrienden zo goed mogelijk de trends en van de Amsterdamse horeca bij. Als marketeer helpt hij ondernemers met het opzetten van deliveryconcepten die het merk op lange termijn versterken. Zo lanceerde hij samen met restaurant Bo Nam* een baopakket, waarbij gasten zelf bao buns in elkaar zetten en werkte hij het hele jaar mee aan het concept Thuis met Daalder.

Wat is Thuis met Daalder precies?

Thuis met Daalder is een idee van chef en eigenaar Dennis Huwaë. Vanaf de eerste lockdown was het meteen helder wat we met Daalder wilden gaan doen. Geen simpeler menu of deliveryporties. Maar een avond Daalder thuis. Vijf gangen fine dining die een bezoek aan het restaurant zo dicht mogelijk benaderen. Om de kwaliteit van de gerechten te garanderen, maken “gasten” hun eigen bord thuis af onder video-instructies van de chef.

Hoe creëer je als restaurant die ervaring zonder er zelf te zijn?

De gerechten die de gasten uiteindelijk thuis eten, zijn van dezelfde kwaliteit als in het restaurant. We vinden het belangrijk dat de gasten zelf een mooi bord opmaken en dat er niet uit kartonnen bakjes gegeten wordt. Om ervoor te zorgen dat iedereen de tafel ook zo dekt als in het restaurant, zitten er servetten, menukaarten en een kaarsje bij het menu. Om het helemaal af te maken, maakten we op Spotify een afspeellijst. Hierin wordt de muziek uit de zaak afgewisseld met geluiden uit het restaurant en komt de chef zelfs af en toe vragen of alles naar wens is.

Welke communicatiekanalen zetten jullie in?

Van alles! Maar zonder de vaste gasten te spammen. Toen de horeca voor de tweede keer dicht moest, waren we helemaal voorbereid. Het menu stond al op social media voordat de persconferentie was afgelopen. Via Instagram en Facebook posten we elke paar weken foto’s van het nieuwe menu. Het is mooi om te zien dat onze volgers daar enthousiast op reageren. We vragen onze gasten ook om zelf hun gemaakte gerechten te delen. Hierdoor bereiken we ook weer veel nieuwe afnemers. Ook helpt het onwijs om de gasten per mail op de hoogte te houden van nieuwe producten. In een mail kun je toch een stuk meer vertellen en omdat alle verkoop online gaat, groeit die mailinglijst ontzettend snel.

Nieuwe producten?

Jazeker! In december hadden we zoveel leuke initiatieven dat je er bijna FOMO van zou krijgen. Met restaurant RIJKS® lanceerden we lekkerste woordspeling van ’t jaar: Rijksdaalder. Een fine dining thuiskookmenu met drie gangen RIJKS® en drie gangen Daalder. Speciaal voor kerst hadden we een achtgangenmenu: Kerst met Daalder. En voor oudjaarsavond hadden we een speciale editie met restaurant Taiko. Door zulke samenwerkingen bieden we onze vaste gasten weer iets nieuws en bereiken we ook nog eens een nieuwe doelgroep.

Wat kunnen we de komende tijd van restaurant Daalder verwachten?

Op dit moment verkopen we Best of Thuis met Daalder. Een menu met de beste en populairste gerechten van het afgelopen jaar. We weten niet wanneer de horeca weer open gaat, maar we weten allemaal wanneer het Valentijnsdag is. Ik houd mij daaraan vast.

Fotocredits: Lyan van Furth / LvFFood.com

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens