Voorlopig zitten we nog met allerlei beperkende coronamaatregelen. Laat je je daardoor niet uit het veld slaan, maar kies ervoor om er gewoon het beste van te maken. Bedien de gasten op een 'omdenkerige' manier!

Digitaal bestellen en afrekenen

Digitalisering is een mooi hulpmiddel voor het bieden van service op een andere manier. We zijn namelijk vaak geneigd om te denken ‘mijn doelgroep wil dat niet of is daar te oud voor’. Terwijl de doelgroep afgelopen jaar noodgedwongen enorme digitale stappen heeft gezet. Wanneer gasten zelf hun gezondheidsvragen invullen, zelf bestellen of bijvoorbeeld afrekenen, hebben je medewerkers meer tijd om daadwerkelijk service te verlenen.

Afrekenen duurt vaak te lang, mensen moeten de aandacht trekken, pinapparaat moet gehaald worden enzovoort. Mensen met haast kunnen nu sneller weg, maar willen wel uitgezwaaid worden! Mensen met tijd genoeg krijgen de medewerker gewoon aan tafel. Ook zij willen graag nog een keer omkijken in de deuropening en dus ook dan aandacht krijgen! Laat je gasten betalen met KHN-ledenvoordeel Tikkie Check!

Menukaart

QR codes of digitaal bestellen is ook een goede manier om extra te verkopen! Gasten willen vaak best appeltaart erbij (mét slagroom) of toch nog een extra likeurtje bij de koffie. Wanneer we het niet vragen verkoop je veel te weinig. Extra verkoop zorgt ook nog eens voor meer tevredenheid en meer genieten bij de gast! Een goede menukaart stelt de suggestie automatisch voor.

Coronahost(ess)

Een coronahost(ess) is een goede manier om je zaak te reguleren. Wanneer je je terras straks netjes afzet en de gasten zich melden op een voor jou handige plek, kun je de routing zelf bepalen. Je houdt in eigen hand waar mensen gaan zitten (dus niet met een tweetje aan een mooie tafel voor 6, of net aan die ene tafel die nog niet schoongemaakt is) en kun je de beperkingen en regels op een leuke manier afvinken. Wanneer de hostess dan ook nog de tafels schoonmaakt waar de gast bij staat, is het veiligheidsgevoel én de zekerheid over je goede aanpak gegarandeerd.

Meer voor je heropening

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens