Cursussen, workshops en trainingen KHN Amsterdam

KHN Amsterdam organiseert jaarlijks ruim 100 trainingen, cursussen en workshops op maat voor KHN-leden en hun medewerkers in de regio Amsterdam. Ieder jaar maken ongeveer 1.700 deelnemers hier gebruik van.

 

 

Aanbod trainingen
U kunt deelnemen aan onze bhv-training of onze workshops volgen op het gebied van arbeidsrecht en overvalpreventie. Daarnaast hebben wij een aantal keer per jaar heel specifieke trainingen voor uw medewerkers: een training Barsmart of een training Eerste Hulp Bij Drank- en drugsincidenten in het uitgaanscircuit. Om gastcontacten te verbeteren en rendement te verhogen kunt u de workshop Upselling volgen of de workshop Hygiënecode als u op de hoogte wilt blijven op het gebied van voedselveiligheid en hygiëne. Ons trainingsaanbod is primair Nederlandstalig. Sommige trainingen bieden we ook in het Engels aan.

Kortom, het aanbod is heel divers en wordt in de loop van het jaar vaak aangevuld.

Mist u een training of heeft u suggesties?
Wij horen het graag. In vooraf overleg kunnen we de Nederlandstalige trainingen eventueel ook in het Engels geven als de deelnemers hierom vragen. Het totale trainingsaanbod kan ook incompany aangeboden worden. Neem daarvoor contact op met khncursussen@khn.nl of 0348 48 94 76.

Aanmelden
Kies uw training uit onderstaand overzicht. U krijg vervolgens meer informatie over de gekozen training en u kunt zich direct online aanmelden.

Cursussen arbeidsrecht en personeel

Workshop Ziekteverzuim en re-integratie (halve dag)

Wat kan en mag als uw medewerker zich ziek meldt? En wat mag u van uw medewerker verwachten tijdens zijn ziekte? Meld u aan voor de workshop Ziekteverzuim en re-integratie van KHN en weet hoe het zit.

Workshop Voorkom ziekteverzuim! (halve dag)

Een zieke medewerker kost veel tijd en geld. Denk bijvoorbeeld aan loonkosten (doorbetaling tijdens ziekte), vervangingskosten, kosten voor de re-integratie en productieverlies. Daarbij komt nog de extra belasting voor de collega’s.

Cursus Arbeidsrecht 'Personeel in de horeca'

Waar moet u op letten bij het aannemen van personeel? Wat zijn uw rechten en plichten bij ziekte van een medewerker? Hoe bouwt u een correct personeelsdossier op en wanneer kunt u iemand ontslaan? Welke bijzondere regels gelden voor personeel in de horeca?

Workshop Dossieropbouw & ontslag

U wilt een goede werkgever zijn, maar ook voorbereid zijn als u tot ontslag moet overgaan. Met deze workshop ‘Dossieropbouw & ontslag’ wordt u in een halve dag meegenomen in de eisen die gesteld worden aan het personeelsdossier.

Cursussen marketing

Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en Hospitality

Als horecaondernemer of -medewerker wilt u een professionele indruk achterlaten bij uw gasten. Tevreden gasten komen terug, bevelen aan, laten positieve reviews achter en uit onderzoek blijkt dat zij meer geld besteden in uw onderneming. U en uw medewerkers zorgen voor het verschil. De workshop (1-dag) laat u inzien wat de impact is van uw gedrag op uw gasten en hun bestedingspatroon. Kortom, hoe word ik een horeca-tijger?

Workshop Upselling; Haal meer uit gastcontacten

U wilt optimaal contact met uw gasten. KHN Amterdam organiseert een workshop ‘Upselling’ van een halve dag. De horeca beweegt zich op alle vlakken van de gastvrijheidseconomie. Van toerisme, recreatie, vrije tijd tot zakelijke bestedingen.

Cursussen veiligheid

Barsmart Training: How to effectively deal with alcohol and aggression (half-day)

How can hospitality workers deal with aggressive behaviour? How can they prevent it? KHN Amsterdam and Jellinek have developed a half-day Barsmart training. Bartenders and waiters will learn how to recognise undesirable situations and prevent the associated problems by serving alcohol responsibly and responding adequately to aggressive behaviour.

Combicursus Bhv-EHBDD (1 dag + e-learning)

Voor alle dance events die worden georganiseerd in een horecabedrijf gelden speciale regels. Het college van B&W heeft sinds kort een aanpassing aangebracht in ‘Nadere regels dance events’ in de horeca. Tijdens dance events moeten één of meer (afhankelijk van het aantal bezoekers) bedrijfshulpverleners aanwezig te zijn.

English Training Course - Attack prevention/dealing with undesirable behaviour (half day)

You would like to learn skills to react to undesirable behaviour with more confidence and more effectively and to learn how to act during an attack. KHN Amsterdam organises monthly half-day training courses for attack prevention and dealing with other undesirable behaviour, subject to administrative charges.

Hygiene Code Workshop in English (evening course)

You want to responsibly and safely deal with food and drinks and you also want to make sure your employees are fully informed. All food companies must work in accordance with the HACCP principles, according to European legislation. These requirements have been set out in the Hygiene Code for the catering industry.

Workshop Hygiënecode

U wilt op een verantwoorde en veilige manier omgaan met eet- en drinkwaren en u wilt ook dat uw medewerkers daarvan op de hoogte zijn. Volgens de Europese wetgeving moeten alle levensmiddelenbedrijven werken volgens de HACCP-beginselen. Deze eisen zijn uitgewerkt in de Hygiënecode voor de horeca.

Bhv – Basic training for Emergency Response Officer

The emergency response officer will act as a first response unit before the professional emergency services arrive, such as police, fire and/or ambulance. KHN Amsterdam and Chubb Fire & Security have developed a one-day Emergency Response Officer training course.

Training Barsmart: Slim omgaan met alcohol en agressie

Hoe kunnen horecamedewerkers omgaan met agressief gedrag? Hoe kunnen ze dit voorkomen? KHN Amsterdam organiseert een training van een halve dag in samenwerking met Jellinek. Horecamedewerkers leren hoe zij door verantwoord alcohol schenken en adequate reacties op agressief gedrag riskante situaties kunnen herkennen en problemen die ermee samenhangen kunnen voorkomen.

Bhv-training (1 dag + e-learning)

Als werkgever bent u verplicht om maatregelen te treffen voor interne hulpverlening. Op grond hiervan moet u één of meer medewerkers aanwijzen als bedrijfshulpverlener. Deze medewerkers hebben de taak om in een situatie die de veiligheid of gezondheid in gevaar brengt, maatregelen te nemen om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Training overvalpreventie/omgaan met ongewenst gedrag

U wilt vaardigheden leren om met meer zekerheid en effectiviteit op ongewenst gedrag te reageren en om te leren hoe te handelen bij een overval. KHN Amsterdam organiseert maandelijks trainingen van een halve dag voor overvalpreventie en omgaan met ander ongewenst gedrag, tegen administratiekosten.

Cursussen ondernemen in de horeca

Cursus Huren in de horeca (halve dag)

Als huurder van een horecapand wilt u weten waar u aan toe bent. Wat zijn uw verplichtingen? Welke verplichtingen heeft de verhuurder en wie betaalt er voor noodzakelijk onderhoud? Hoe werkt het precies met opzeggen? U weet het na deze cursus.

Training Effectief communiceren met uw medewerkers

Wat is uw visie als werkgever en wat verwacht u van uw medewerkers? Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap goed overkomt bij uw medewerkers? Hoe bereidt u een functionerings- of slecht nieuwsgesprek voor? KHN Amsterdam organiseert een training ‘Effectief communiceren met uw medewerkers’ van een hele dag. Deze training biedt tips en concrete handvatten voor een modern personeelsbeleid.

Cursus Sociale Hygiëne met SVH examen in één dag

Wanneer u alcohol schenkt of verkoopt bent u wettelijk verplicht in het bezit te zijn van het SVH Diploma Sociale Hygiëne. Sociale Hygiëne betekent dat je op een respectvolle manier omgaat met elkaars lichamelijke en geestelijke gezondheid. De overheid heeft bepaald dat wanneer een bedrijf alcohol schenkt of verkoopt, een Drank- en Horecavergunning aangevraagd dient te worden bij de gemeente waar dit bedrijf gevestigd is.

Terug