Cursussen, workshops en trainingen KHN Amsterdam

KHN Amsterdam organiseert jaarlijks ruim 100 trainingen, cursussen en workshops op maat voor KHN-leden en hun medewerkers in de regio Amsterdam. Ieder jaar maken ongeveer 1.700 deelnemers hier gebruik van.

 

 

Aanbod trainingen
U kunt deelnemen aan onze bhv-training of onze workshops volgen op het gebied van arbeidsrecht en overvalpreventie. Daarnaast hebben wij een aantal keer per jaar heel specifieke trainingen voor uw medewerkers: een training Barsmart of een training Eerste Hulp Bij Drank- en drugsincidenten in het uitgaanscircuit. Om gastcontacten te verbeteren en rendement te verhogen kunt u de workshop Upselling volgen of de workshop Hygiënecode als u op de hoogte wilt blijven op het gebied van voedselveiligheid en hygiëne. Ons trainingsaanbod is primair Nederlandstalig. Sommige trainingen bieden we ook in het Engels aan.

Kortom, het aanbod is heel divers en wordt in de loop van het jaar vaak aangevuld.

Mist u een training of heeft u suggesties?
Wij horen het graag. In vooraf overleg kunnen we de Nederlandstalige trainingen eventueel ook in het Engels geven als de deelnemers hierom vragen. Het totale trainingsaanbod kan ook incompany aangeboden worden. Neem daarvoor contact op met khncursussen@khn.nl of 0348 48 94 76.

Aanmelden
Kies uw training uit onderstaand overzicht. U krijg vervolgens meer informatie over de gekozen training en u kunt zich direct online aanmelden.

Cursussen arbeidsrecht en personeel

Workshop Voorkom ziekteverzuim! (halve dag)

Een zieke medewerker kost veel tijd en geld. Denk bijvoorbeeld aan loonkosten (doorbetaling tijdens ziekte), vervangingskosten, kosten voor de re-integratie en productieverlies. Daarbij komt nog de extra belasting voor de collega’s.

Workshops Inspirerend Leidinggeven

Horeca is een vak en als leidinggevende kunt u het goede voorbeeld geven. KHN Amsterdam biedt in samenwerking met PIMP een training voor leidinggevenden. U leert medewerkers te binden, te boeien én te behouden.

Workshop 'Wat kost een medewerker' (dagdeel 1,5 uur)

Als ondernemer is het heel belangrijk om alles te weten over de totale personeelskosten. Een beter inzicht kan een besparing opleveren. Welke kosten zijn er, hoeveel tijd bent u er aan kwijt en hoe kunt u besparen. KHN Amsterdam biedt in samenwerking met Kolibrie HRM een workshop aan waarin wordt uitgelegd wat een medewerker precies kost.

Workshop Ziekteverzuim en re-integratie (halve dag)

Wat kan en mag als uw medewerker zich ziek meldt? En wat mag u van uw medewerker verwachten tijdens zijn ziekte? Meld u aan voor de workshop Ziekteverzuim en re-integratie van KHN en weet hoe het zit.

Cursus Arbeidsrecht 'Personeel in de horeca'

Waar moet u op letten bij het aannemen van personeel? Wat zijn uw rechten en plichten bij ziekte van een medewerker? Hoe bouwt u een correct personeelsdossier op en wanneer kunt u iemand ontslaan? Welke bijzondere regels gelden voor personeel in de horeca?

Workshop Dossieropbouw en ontslag

U wilt een goede werkgever zijn, maar ook voorbereid zijn als u tot ontslag moet overgaan. Met deze workshop ‘Dossieropbouw & ontslag’ wordt u in een halve dag meegenomen in de eisen die gesteld worden aan het personeelsdossier.

Cursussen marketing

PIMP Theatershow 'Licht uit – spot op de hospitality' (1 avond)

We denken wel dat we het goed doen, maar is dat ook zo? Hoe ervaart de gast dat? De PIMP Theatershow bezorgt u een vrolijke, inspirerende avond over gastvrijheid, blijheid, service, en uw gasten. De do’s en don’ts van de hospitality worden behandeld. Met voorbeelden uit de praktijk van de trainers.

Workshop Upselling; Haal meer uit gastcontacten

U wilt optimaal contact met uw gasten. KHN Amterdam organiseert een workshop ‘Upselling’ van een halve dag. De horeca beweegt zich op alle vlakken van de gastvrijheidseconomie. Van toerisme, recreatie, vrije tijd tot zakelijke bestedingen.

Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en Hospitality

Als horecaondernemer of -medewerker wilt u een professionele indruk achterlaten bij uw gasten. Tevreden gasten komen terug, bevelen aan, laten positieve reviews achter en uit onderzoek blijkt dat zij meer geld besteden in uw onderneming. U en uw medewerkers zorgen voor het verschil. De workshop (1-dag) laat u inzien wat de impact is van uw gedrag op uw gasten en hun bestedingspatroon. Kortom, hoe word ik een horeca-tijger?

Cursussen veiligheid

Barsmart Training: How to effectively deal with alcohol and aggression (half-day)

How can hospitality workers deal with aggressive behaviour? How can they prevent it? KHN Amsterdam and Jellinek have developed a half-day Barsmart training. Bartenders and waiters will learn how to recognise undesirable situations and prevent the associated problems by serving alcohol responsibly and responding adequately to aggressive behaviour.

Combicursus Bhv-EHBDD (1 dag + e-learning)

Voor alle dance events die worden georganiseerd in een horecabedrijf gelden speciale regels. Het college van B&W heeft sinds kort een aanpassing aangebracht in ‘Nadere regels dance events’ in de horeca.

Workshop Hygiënecode

U wilt op een verantwoorde en veilige manier omgaan met eet- en drinkwaren en u wilt ook dat uw medewerkers daarvan op de hoogte zijn. Volgens de Europese wetgeving moeten alle levensmiddelenbedrijven werken volgens de HACCP-beginselen. Deze eisen zijn uitgewerkt in de Hygiënecode voor de horeca.

Training Barsmart: Slim omgaan met alcohol en agressie

Hoe kunnen horecamedewerkers omgaan met agressief gedrag? Hoe kunnen ze dit voorkomen? KHN Amsterdam organiseert een training van een halve dag in samenwerking met Jellinek. Horecamedewerkers leren hoe zij door verantwoord alcohol schenken en adequate reacties op agressief gedrag riskante situaties kunnen herkennen en problemen die ermee samenhangen kunnen voorkomen.

Training overvalpreventie/omgaan met ongewenst gedrag

U wilt vaardigheden leren om met meer zekerheid en effectiviteit op ongewenst gedrag te reageren en om te leren hoe te handelen bij een overval. KHN Amsterdam organiseert maandelijks trainingen van een halve dag voor overvalpreventie en omgaan met ander ongewenst gedrag, tegen administratiekosten.

Combined Course BHV-EHBDD - KHN Amsterdam (1 day)

In Amsterdam one or more certified emergency responders need to be present during dance events. Therefore KHN Amsterdam, in partnership with Chubb Fire & Security, is offering a 1 day combined Emergency Response/Drugs & Alcohol First Aid course (BHV-EHBDD).

English Training Course - Attack prevention/dealing with undesirable behaviour (half day)

You would like to learn skills to react to undesirable behaviour with more confidence and more effectively and to learn how to act during an attack. KHN Amsterdam organises monthly half-day training courses for attack prevention and dealing with other undesirable behaviour, subject to administrative charges.

Hygiene Code Workshop in English (evening course)

You want to responsibly and safely deal with food and drinks and you also want to make sure your employees are fully informed. All food companies must work in accordance with the HACCP principles, according to European legislation. These requirements have been set out in the Hygiene Code for the catering industry.

Bhv – Basic training for Emergency Response Officer

The emergency response officer will act as a first response unit before the professional emergency services arrive, such as police, fire and/or ambulance. KHN Amsterdam and Chubb Fire & Security have developed a one-day Emergency Response Officer training course.

Bhv-training (1 dag + e-learning)

Als werkgever bent u verplicht om maatregelen te treffen voor interne hulpverlening. Op grond hiervan moet u één of meer medewerkers aanwijzen als bedrijfshulpverlener. Deze medewerkers hebben de taak om in een situatie die de veiligheid of gezondheid in gevaar brengt, maatregelen te nemen om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Cursussen ondernemen in de horeca

Cursus Huren in de horeca (halve dag)

Als huurder van een horecapand wilt u weten waar u aan toe bent. Wat zijn uw verplichtingen? Welke verplichtingen heeft de verhuurder en wie betaalt er voor noodzakelijk onderhoud? Hoe werkt het precies met opzeggen? U weet het na deze cursus.

Training Effectief communiceren met uw medewerkers

Wat is uw visie als werkgever en wat verwacht u van uw medewerkers? Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap goed overkomt bij uw medewerkers? Hoe bereidt u een functionerings- of slecht nieuwsgesprek voor? KHN Amsterdam organiseert een training ‘Effectief communiceren met uw medewerkers’ van een hele dag. Deze training biedt tips en concrete handvatten voor een modern personeelsbeleid.

Cursus Sociale Hygiëne met SVH examen in één dag

Wanneer u alcohol schenkt of verkoopt bent u wettelijk verplicht in het bezit te zijn van het SVH Diploma Sociale Hygiëne. Sociale Hygiëne betekent dat je op een respectvolle manier omgaat met elkaars lichamelijke en geestelijke gezondheid. De overheid heeft bepaald dat wanneer een bedrijf alcohol schenkt of verkoopt, een Drank- en Horecavergunning aangevraagd dient te worden bij de gemeente waar dit bedrijf gevestigd is.

Terug