KHN strijdt voor een eerlijk speelveld

Het speelveld in de horeca is de afgelopen jaren flink veranderd. Steeds vaker bieden andere aanbieders ook horecadiensten aan. Denk aan winkeliers die ontbijtmogelijkheden aanbieden of particulieren die hun woonhuis voor vakantieverhuur aanbieden. Ook bewegen paracommerciële instellingen, zoals schouwburgen, buurthuizen en sportverenigingen zich steeds grootschaliger op de horecamarkt. Daarnaast hebben horeca ondernemers te maken met een toenemende invloed van online zoek-, boek en bezorgplatforms.

Concurrentie is niet erg, als onze concurrenten zich dan ook aan de zelfde regels moeten houden en machtsverhoudingen in balans zijn. KHN strijdt voor een eerlijk speelveld.

Onze standpunten over

Eerlijk speelveld

Coronabeleid en steunmaatregelen

De heftigheid en de impact van het coronavirus heeft ons allemaal overvallen. De overheid, burgers maar ook ondernemers

Standpunt KHN over coronamaatregelen

KHN over de coronamaatregelen

Werkgever en opdrachtgever

KHN geeft input op al de regels uit ‘Brussel’ en ‘Den Haag’ en maken wij een werkbare vertaalslag naar de maat van horecaondernemingen.
Libris boekhandel serveert koffie en boeken

Blurring (met alcohol)

KHN is geen voorstander van 'blurring' met alcohol. Als het dan toch toegestaan wordt, dan moeten voor alle partijen dezelfde regels gelden

Deeleconomie

Deeleconomie is in opkomst. KHN vindt dit goed nieuws, maar wil dat nieuwe aanbieders gehouden worden aan de wet- en regelgeving.

Platformeconomie

De marktmacht van online platforms begint ongezonde vormen aan te nemen. KHN wil dat de overheid ingrijpt.